۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل شهرک های گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

گچساران- ایرنا- مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های پنج مجتمع گلخانه ای در شهرک های کشاورزی این استان نیاز است.

سید صمد منصوری روز چهار شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۲ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی ۱۹ هکتار است.

منصوری ابراز کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این تعداد مجتمع گلخانه ای در استان تاکنون هزینه شده است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: در واگذاری این واحدها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه می باشد.

منصوری تصریح کرد: تمام این گلخانه ها در سطح استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی استفاده بهینه شود.

منصوری اظهار کرد: انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته( گلخانه ها) یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون در این مجتمع ها کارهای زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق، آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی انجام و در حال اجراست.

منصوری افزود: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران در زمینی به مساحت بیش از ۲۴ هکتار در دست اجراست که با تکمیل آن ۳۰ واحد تولیدی در آن ایجاد خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۷۰ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این طرح هزینه شده که با تکمیل این طرح اقتصادی بیش از ۱۶۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

منصوری افزود: یک حلقه چاه با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال برای تامین آب مجتمع گلخانه ای ناصر آباد حفر خواهد شد که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین برای تکمیل شبکه برق این گلخانه ۳۴ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha