۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبر: 85146876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیشنهاد کابل برای میانجی گری میان دولت اسلام آباد و «تحریک طالبان پاکستان»

تهران- ایرنا- سخنگوی طالبان با تاکید بر این که به گروه‌های تروریستی اجازه حضور در افغانستان را داده نمی‌شود، گفت: کابل آماده میانجی گری میان دولت اسلام آباد و «تحریک طالبان پاکستان» است، زیرا نمی‌خواهد در منطقه درگیری وجود داشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می‌گوید: اگر اسلام‌آباد بخواهد، طالبان در مذاکرات میان پاکستان و تحریک طالبان پاکستان پا درمیانی خواهد کرد.

پیش از این برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که حکومت طالبان افغانستان تلاش می‌کند تا مذاکرات میان پاکستان و تحریک طالبان پاکستان از سر گرفته شوند.

مجاهد به طلوع‌نیوز گفت: اگر طرف پاکستانی بخواهد که ما میانجی‌گری کنیم و ما بدانیم که میانجیگری ما موثر است، بدون شک این کار را می‌کنیم و به سود منطقه خواهد بود، ما خواهان این هستیم که در منطقه جنگ نباشد.

مجاهد در ارتباط با حضور تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان می‌گوید این گروه در افغانستان حضور ندارد و اجازه فعالیت به این گروه داده نخواهد شد.

وی افزود: ما با تحریک طالبان پاکستانی هیچ‌گونه تماسی نداریم که هزینه هایشان را تامین کنیم یا همراه شان باشیم؛ بلکه برعکس ما اجازه نمی‌دهیم که آن‌ها فعالیتی در افغانستان داشته باشد.

برخی آگاهان مسائل نظامی نقش طالبان را در مذاکرات میان پاکستان و تحریک طالبان پاکستان مهم می‌دانند.

سرور نیازی کارشناس مسایل نظامی، به طلوع‌نیوز گفت: اگر طالبان بتواند میان تحریک طالبان پاکستانی و حکومت پاکستان یک گفت‌وگو را آغاز کند و یا به اصطلاح میانجیگری کند، این یک اقدام نیک است.

اسدالله ندیم، کارشناس مسائل نظامی، نیز اظهار کرد: اگر قرار باشد کسی یا جناحی بین حکومت پاکستان و گروه طالبان پاکستانی یا تی تی پی میانجیگری کند، گروهی و یا جناحی مناسب‌تر از طالبان اصلا وجود ندارد.

روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان نوشته است که هرچند پاکستان از گفت‌وگوهای صلح با تحریک طالبان پاکستان امتناع ورزیده؛ اما «طالبان افغانستان» همچنان به تلاش برای نزدیکی این گروه با حکومت پاکستان ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha