اختصاص "شناسه واحد" برای اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در حال انجام است

مشهد-ایرنا- معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین و اختصاص کد یا شناسه واحد به اتباع خارجی مقیم استان با هدف تسهیل و ساماندهی ارائه خدمات به این اقشار در حال انجام است.

سید هادی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در قالب طرح هوشمند سازی اطلاعات اتباع خارجی مقیم ایران، برای هر تبعه یک کد یا شناسه اختصاصی مانند کد ملی ایرانیان تعیین خواهد شد که در ثبت احوال، راهنمایی و رانندگی، وزارت کشور و دیگر نهادها به صورت واحد شناخته شده است و همه خدمات به اتباع با این کد ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد:دولت سیزدهم با ایجاد سازمان ملی مهاجرت قصد دارد خدمات ارائه شده به اتباع خارجی را هماهنگ، آسان و تسهیل نموده و به فرایندهای موجود در این راستا انضباط دهد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به میزبانی ایران طی ۴۳ سال اخیر از اتباع خارجی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف مانند آموزش، بهداشت و درمان و ارائه کالاهای اساسی یارانه ای، خدماتی مشابه به شهروندان خود را در اختیار اتباع خارجی مقیم قرار داده است.

طباطبایی افزود: یکی از مشکلات در ارایه این خدمات، تنوع نهادهای ارائه دهنده خدمت است که در نتیجه منجر به تعدد تصمیم گیری می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون شاهد حضور اتباع مجاز یا همان افراد دارای مدارک شناسایی و اتباع فاقد مدارک شناسایی هستیم و همین گستردگی و نوع اتباع ارائه برخی خدمات را با بی نظمی همراه کرده است لذا ساماندهی همه اتباع در قالب یک شناسه واحد، بی نظمی ها را برطرف می کند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: با ارائه شناسه واحد در دولت سیزدهم شاهد تسهیل ارائه خدمات به اتباع خواهیم بود و مطابق قولی که داده شده مرداد ماه امسال این طرح اجرایی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مطابق اعلام رسمی مسوولان جمهوری اسلامی ایران، پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌ میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند و برآورد شده است که از این تعداد نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و حدود نیم میلیون نیز فاقد مجوز هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha