پایش محیط‌زیستی دریای خزر با اقیانوس پیمای گیلان

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پایش محیط زیستی دریای خزر با کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای گیلان جزو برنامه های ما است که امسال و سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست ، امید صدیقی در برنامه امضای تفاهم نامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور افزود: کار پایش با هدف بررسی آلودگی های دریای خزر و شرایط محیط زیستی این حوضه آبی انجام می شود.

وی درباره امضای این تفاهم نامه گفت: امضای تفاهم نامه همکاری به منظور پیشگیری و کنترل آلودگی های دریایی و حفاظت از محیط زیست دریایی و تالابی کشور انجام شده است.

صدیقی هدف از امضای این تفاهم نامه را توسعه همکاری های علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت های طرفین با استفاده از منابع نیروی انسانی، فنی، تجهیزاتی، آزمایشگاهی و بانک های اطلاعاتی طرفین عنوان کرد .

به گفته وی مدت این تفاهم نامه همکاری دو سال است که با توافق دو طرف قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امکانات خوبی از جمله ۱۳ مرکز تحقیقاتی در مناطق ساحلی، شناور، آزمایشگاه و نیروهای متخصص دارد که می توان از این امکانات در بحث حفاظت از محیط زیست دریایی و آبزیان و نیز پایش آلودگی های دریایی استفاده کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha