۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85146613
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تقویت روابط دوجانبه با ایران منافع امنیتی و انرژی پاکستان را تضمین می‌کند

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس کمیته امور دفاعی مجلس سنای پاکستان با تاکید بر اهمیت دیدار اخیر سران ایران و پاکستان در نقطه مشترک مرزی، گفت: تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران منافع امنیتی و انرژی پاکستان را تضمین می‌کند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از روابط عمومی پارلمان پاکستان، نشست اعضای کمیته دفاع مجلس سنای این کشور امروز به ریاست سناتور «مشاهد حسین» برگزار شد.

در این جلسه ژنرال «حمود الزمان خان» قائم مقام وزارت دفاع پاکستان که روزهای اخیر سفری رسمی به تهران انجام داد، به همراه برخی از مقامات ارشد وزارت دفاع و نهادهای امنیتی آن کشور نیز شرکت‌ کردند.

رئیس کمیته امور دفاعی مجلس سنای پاکستان با تاکید بر اهمیت دیدار ماه گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان با افتتاح بازارچه مرزی و طرح انتقال برق پولان-گبد در نقطه مشترک مرزی، گفت: اعضای کمیته دفاع مجلس سنا بر لزوم استراتژی فعالانه ضد تروریسم از سوی پاکستان برای صلح‌آمیز کردن مناطق مرزی در راستای تضمین ارتباطات تجاری و اقتصادی تاکید دارند.

مقامات ارشد وزارت دفاع پاکستان اعضای جلسه را در جریان عملیات‌های ضد تروریستی ارتش این کشور در ایالات بلوچستان و خیبر پختونخوا و همچنین وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک با ایران و افغانستان قرار دادند.

سناتور مشاهد حسین رییس کمیته دفاع مجلس سنای پاکستان تاکید کرد ‌که تقویت روابط دوجانبه با ایران تضمین دهنده منافع پاکستان در بخش‌های انرژی و امنیت مرزی است و این موضوعی است که اسلام‌آباد اهمیت زیادی به آن می‌دهد.

تقویت روابط دوجانبه با ایران منافع امنیتی و انرژی پاکستان را تضمین می‌کند

وی همچنین با استقبال از سفرهای اخیر مقامات ارشد امنیتی و دیپلماتیک پاکستان به جمهوری اسلامی ایران گفت که این بازدیدها نتایج مثبتی برای صلح، امنیت مرزی و ارتباط اقتصادی میان دو همسایه به همراه خواهد داشت.

براساس این گزارش، طی روزهای اخیر هیات‌های بلندپایه مختلفی از پاکستان برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، برگزاری دوازدهمین دور رایزنی‌های سیاسی دوجانبه و امضای تفاهمنامه همکاری با مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر کردند.

تفاهمنامه همکاری میان مرزبانی ایران و آژانس امنیت دریایی پاکستان با سفر قائم مقام وزارت دفاع این کشور به تهران امضا شد.

دوازدهمین دور رایزنی‌های سیاسی دوجانبه تهران و اسلام‌آباد نیز با سفر «اسد مجید خان» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان به ایران برگزار شد.

هفته گذشته وزیر کنترل موادمخدر و فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان به دعوت دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست ابتکار سه جانبه ایران، پاکستان و سازمان ملل به تهران سفر کردند.

شایان ذکر است که امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای پاکستانی خود روز یکشنبه گذشته (۲۸ خرداد) برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد شد و با فرماندهان ارتش، نیروی دریایی و هوایی این کشور دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha