معاون استاندار بوشهر: ساماندهی اتباع خارجی نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید ظرفیت اتباع حاضر در استان را شناسایی در راستای ساماندهی اتباع با کمک دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از اولویت‌ ها و ماموریت‌های استانداری بوشهر لزوم ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی است در همین ارتباط سازمان ملی مهاجرت با طراحی حکمرانی نوین، اقدام به ایجاد سامانه هوشمند الکترونیک مهاجرین خارجی کرده است.

وی یادآورشد:همه امور مرتبط با اتباع مهم و حائز اهمیت است و فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان هماهنگی لازم با اداره کل اتباع برای ساماندهی مطلوب‌تر داشته باشند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهار کرد: همچنین درخواست‌ها در خصوص بکارگیری اتباع خارجی در شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی و بررسی شود.

وی افزود: در خصوص اربعین حسینی و نحوه اطلاع رسانی پیش ثبت نام اتباع خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین بحث و تبادل نظر و به اطلاع آنان رسانده می‌شود.

پورات با اشاره به شناسایی کودکان کار و توانمند سازی خانواده های آنان گفت: به تازگی تفاهم‌نامه سه جانبه بین اداره کل امور اتباع، کمیساریای عالی سازمان ملل و اداره کل فنی و حرفه ای برای آموزش‌های لازم به آنان به امضا رسیده که این طرح بزودی در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha