۲۳ هزار اردبیلی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از شرکت ۲۳ هزار نفر از اهالی این استان در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: استقبال اردبیلی‌ها از بخش‌های هنری این جشنواره کتابخوانی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا ، پروانه رضاقلیزاده روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی مهم‌ترین رویداد فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی است.

وی گفت: بخش‌های هنری از جمله دست سازه ، داستان ، شعر و هنرهای دیجیتال با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان و فعالان این حوزه با برگزاری کارگاه‌های هنری باید در جشنواره رضوی پیش‌بینی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین با بیان کارکرد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی افزود: این نهاد فرهنگی دارای ظرفیت‌های مختلف در اشاعه و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

رضاقلیزاده با تاکید بر لزوم ارتقای شاخص‌های مهم کتابخانه‌ای گفت: امانت و اعضا از ارکان مهم فعالیت کتابخانه‌های عمومی هستند لذا برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در حوزه منابع مکتوب ، سالن‌های مطالعه، بخش‌های کودک ، مرجع و نشریات در راستای جذب مخاطب به کتابخانه‌های عمومی استان تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین با اشاره به فرا رسیدن تابستان از برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و تدوین برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام تابستان باید جزو اولویت‌های کتابخانه‌ها قرار بگیرد.

وی حمایت از کسب و کار های کوچک و مشاغل خانگی را از برنامه‌های ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی با گستره وسیع جغرافیایی در نقاط مختلف استان در راستای شناسایی و ساماندهی کسب و کارهای کوچک و خانگی برنامه‌ریزی کرده و با برگزاری نمایشگاه‌های فروش و دوره‌های آموزشی از این مشاغل حمایت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha