۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85145914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران خنک‌ می‌شود

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85145914
هوای مازندران خنک‌ می‌شود

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای، گرم و شرجی در ۴۸ ساعت آینده پیش بینی کرد که دمای هوای این استان از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری روند کاهشی را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با پیش بینی آسمانی ابری تا نیمه ابری در ۴۸ ساعت آینده، در دامنه ها و ارتفاعات بارش پراکنده باران را در طی این مدت دور از انتظار ندانست.
طبق پیش بینی هواشناسی با کاهشی شدن روند تدریجی دما از روز چهارشنبه، علاوه بر خنک تر شدن هوا، بارش پراکنده باران و وزش باد را در طی این مدت در استان شاهد خواهیم بود و این وضعیت تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.
جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۰ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز سه‌شنبه، با چند درجه کاهش در روز جمعه بین ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هوای مازندران خنک‌ می‌شود

طبق این جدول میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.
با کاهشی شدن دمای هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز از ۲۲ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه کاعش در روز جمعه بین ۱۹ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
طبق پیش بینی هواشناسی، از شامگاه پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده بویژه در دامنه های استان بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.
هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش دما، وزش باد گاهی به نسبتا شدید، ویژه در دامنه ها با بارش پراکنده باران و احتمال رعد و برق پیش بینی کرده است.
شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.
آسمان مازندران طی روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری و از شامگاه پنجشنبه ابری همراه با وزش باد، رگبار پراکنده باران و با احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که آمل، دشت ناز، امیرآباد و گلوگاه با ثبت دمای ۳۴ و بلده با ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه کاهش نشان می دهد.
وضعیت دربای خزر در روز جاری نیز مواج پیش بینی شده است.

هوای مازندران خنک‌ می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha