معاون اجرایی رییس جمهور از طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین بازدید کرد

زنجان - ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور روز سه شنبه از پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری امروز برای پیگیری اجرای مصوبات سفر استانی آیت الله رییسی و بازدید از وضعیت اجرای پروژه‌های مصوب به زنجان سفر کرده است.

پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین پیش از این به دلیل تامین نشدن منابع مالی متوقف مانده بود تا اینکه در دهمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان در ۲۷ آبان ۱۴۰۰ مصوبات خوبی برای تسریع در تکمیل آن به انجام رسید.

در سفر رییس جمهور به استان مقرر شد مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل خط دوم راه آهن زنجان - قزوین اختصاص یابد.

۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از منابع سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق فروش اموال راه آهن و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال و مازاد مالیاتی استان در سال های ۱۴۰۰ - ۱۴۰۲ تامین می شود.

تکمیل این پروژه مهم کشوری، افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر، بهبود سرعت قطارها، تسهیل انتقال محصولات کشاورزی و معدنی و ایجاد رونق صادراتی در گذرگاه غرب به شرق کشور را در پی دارد.

این طرح هم اکنون با اعتبارات اختصاص یافته در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد و به زودی با رفع برخی مشکلات اجتماعی، شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک زنجان، بازدید از روند اجرای پروژه های شهرک های اقماری و استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری زنجان از جمله برنامه های سفر یکروزه معاون اجرایی رییس جمهوری به استان زنجان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha