طالبان بر حل دیپلماتیک سوءتفاهم‌ها با همسایگان تاکید کرد

تهران- ایرنا - عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت کشور در کنفرانس مطبوعاتی در کابل تاکید کرد که سوءتفاهم ها میان افغانستان و کشورهای همسایه باید از راه دیپلماتیک حل و فصل شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا) کنفرانس مطبوعاتی عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت کشور طالبان پیرامون اطلاعات سفر اخیر سراج‌الدین حقانی، سرپرست این وزارتخانه در کابل برگزار شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر مرزی میان مرزبانان افغانستان و ایران گفت که سوءتفاهم‌ها باید از طریق گفت‌وگو و راه‌های دیپلماتیک میان طالبان و کشورهای همسایه حل شود.

سخنگوی جوان وزارت کشور افغانستان در بخشی از سخنانش، در اظهارنظری عجیب گفت که حکومت فعلی افغانستان حتی خواستار رابطه با آمریکا است زیرا تقابل را به نفع کشور نمی داند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد گروه تروریستی داعش به شدت از سوی طالبان سرکوب شده است و فعلا هیچ نیروی گروه داعش در افغانستان حضور فیزیکی ندارد.

بر اساس سخنان قانع، هیچ گروه تروریستی عملا در خاک افغانستان حضور ندارد و طالبان در سرتاسر خاک کشور کنترل را در دست دارند؛ بنابراین کشورهای همسایه نباید دراین باره نگران باشند و به گزارش های مغرضانه رسانه‌های غربی اعتماد نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha