۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۵۲
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85145647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ هزار خادم در اربعین امسال به زائران خدمت رسانی می‌کنند

اهواز - ایرنا - رییس کمیته اسکان تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین گفت: اربعین امسال ۲۰۰ هزار خادم در مسیرهای مختلف و راه‌های منتهی به مرزهای شش‌گانه کشور به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی دوشنبه شب پس ازبازدید از مرزهای چذابه و شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: در اربعین امسال سه هزار موکب مردمی در مسیرهای تردد زائران ، ورودی و خروجی شهرها به زائران اربعین حسینی به صورت خودجوش خدمت رسانی می‌کنند.

وی گفت: از این تعداد موکب ، یک هزار و ۵۰۰ موکب در مسیرهای منتهی به مرزهای بین‌المللی شلمچه و چذابه و ورودی و خروجی راه‌های خوزستان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی خواهند کرد.

رییس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از اول تا ۲۰ صفر (روز اربعین )متمرکز خواهد و چند روز بعد از اربعین و بازگشت زائران از شهرهای مقدس عراق ، خدمت رسانی تداوم خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال با توجه به گرمای هوا ، به منظور حفظ سلامتی زائران ، همه موکب‌های اربعین به تجهیزات سرمایشی نظیر یخچال ، سردخانه و کولرگازی مجهز خواهندبود ضمن آن یخ مورد نیاز موکب‌ها نیز تامین خواهد شد.

وی با اشاره به دهمین سالروز شکل‌گیری موکب های مردمی در خروجی مرزها و مسیرهای تردد زائران اربعین افزود: تعدادی از موکب های ایرانی برای خدمت رسانی به زائران به عراق عزیمت می‌کنند.

به گفته وی حدود ۴۰هزار موکب عراقی در شهرهای مقدس عراق در طول ایام اربعین به زائران حضرت امام حسین(ع) خدمت رسانی می کنند.

طبق اعلام سیدمجید میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی برنامه‌ریزی برای عزیمت چهار میلیون زائر اربعین از مرزهای رسمی کشور انجام شده ولی در عین حال در صورت روند افزایش تعداد زائران ، محدودیتی وجود نخواهد داشت.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند؛ براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور مطابق با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

اربعین سال گذشته حدود ۲۳ درصد زائران از مرز شلمچه و ۱۲ درصد زائران از چذابه به کربلای معلا عزیمت کردند.

حدود ۱.۲ میلیون زائر اربعین سال گذشته از مرزهای چذابه و شلمچه عازم کربلای معلا شدند.

حرکت تدریحی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه و عزیمت به کربلای معلا از روزهای آغازین ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha