هواشناسی اصفهان نسبت به خیزش گرد و خاک در اکثر مناطق استان هشدار داد

اصفهان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به خیزش گردوخاک به همراه کاهش دید و کیفیت هوا در اکثر مناطق استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی استان؛ وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک به همراه کاهش کیفیت هوا از بعدازظهر دوشنبه شروع و تا روز شنبه سوم تیرماه ادامه می‌یابد.

بر این اساس؛ مناطق شمال شرق، شرق و مرکز استان با خیزش گرد و خاک ناشی از کانون های داخلی و کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

اداره کل هواشناسی اصفهان منطقه اثر این پدیده جوی را اکثر مناطق استان به‌ویژه در روز سه‌شنبه در شهرهای اصفهان، خوانسار، میمه، نایین، زواره، مهاباد، انارک، زرین شهر، کبوتر آباد، دولت آباد، چادگان، مبارکه، دهاقان، نجف آباد، دهق، اردستان، مورچه خورت گلپایگان، شهرضا، بادرود، سمیرم و گلپایگان اعلام کرده است.

همچنین روز پنجشنبه شهرهای ورزنه، مورچه خورت، میمه، دهاقان و در روز جمعه اصفهان، خوانسار، میمه، انارک، دولت آباد، دهاقان، دهق، مورچه خورت، گلپایگان، ورزنه، خوروبیابانک، چوپانان و در روز شنبه ورزنه، مورچه خورت، خوروبیابانک و چوپانان با پدیده طوفان لحظه‌ای و گرد و غبار مواجه خواهند بود.

هواشناسی اصفهان اثرِ این مخاطرات را کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده وکهن‌سال و نهال‌ها اعلام کرده است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان توصیه کرد :مردم بویژه گروه های حساس از حضور در فضای باز خودداری، سازه‌های موقت را مستحکم، از بادگیر و قیم در باغات استفاده و صنایع حساس به گردوخاک را حفاظت کنند.

همچنین تاکید کرد: شهروندان از توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره بپرهیزند

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha