۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85145411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85145411
بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

تهران -ایرنا- «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با مقامات ارشد چین اعلام کرد که واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نخواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فوربس، آنتونی بلینکن پس از دیدار با شی جین پینگ رییس جمهور چین و در جمع خبرنگاران آمریکایی در سفارت این کشور در پکن اظهار داشت: ما از استقلال تایوانی‌ها و سیاست مهار چین حمایت نکرده و آن را هدف آمریکایی‌ها نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه تمامی دیدارهایم با مقامات عالی رتبه چینی «سازنده» بوده، افزود: رقابت بین آمریکا و چین هرگز نباید منجر به درگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: ما همچنان متعهد به سیاست چین واحد هستیم ولی در عین حال نگران اقدامات تحریک آمیز چین در تنگه تایوان هم هستیم.

وی درباره تحریم و ممنوعیت صادرات برخی از فناوری‌ها به چین هم گفت: ما بدنبال مهار رشد اقتصادی چین نیستیم بلکه در تلاش برای حفاظت از برخی از فناوری‌های حساس درباره امنیت ملی خودمان هستیم.

«هوآ چونیینگ» دستیار وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «آنتونی جی. بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه ( ۲۹ خرداد) پس دیدار با مقامات ارشد چینی اذعان کرد که واشنگتن مشتاقانه منتظر تعامل در سطح بالا با مقامات ارشد چینی درجهت باز نگه داشتن خطوط ارتباطی، مدیریت مسوولانه اختلافات، و پیگیری گفت‌وگوها، مبادلات و همکاری است.

وی از قول وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: آمریکا متعهد به بازگشت به دستور کار تعیین شده توسط دو رئیس جمهور آمریکا و چین در بالی اندونزی است؛ واشنگتن هرگز به دنبال تغییر در سیاست چین واحد نیست و از استقلال تایوان حمایت نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha