۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85145340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در ایلام تدوین شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با اشاره به اولویت‌های فرهنگی در استان،گفت: اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی جزو اولویت‌های استان ایلام است.

محمد بیش بهار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند اجرایی تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور استان ایلام در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: با عنایت به نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئولان استان به منظور تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و متعاقب آن برگزاری جلسه هم اندیشی، دبیران کمیته های تخصصی فرهنگی اجتماعی استانهای ایلام، خوزستان و چهار محال بختیاری که به میزبانی استانداری خوزستان و با حضور مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی ایلام در دستور کار قرار گرفت.

بیش بهار عنوان کرد:مراتب تدوین برش استانی نقشه یاد شده در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان ایلام به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام قرار دارد.

وی یادآور شد: به همین منظور، مطابق دستورالعمل و آیین نامه تدوین برشهای استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، با سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم انداز اسناد و سیاست های فرادستی همچنین سند آمایش سرزمین، موضوعات فرهنگی اولویت دار استان احصاء و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام تصریح کرد:در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان پنج موضوع فرهنگی اولویت دار استان، برای تدوین برنامه ها و اقدامات استانی مرتبط با اقدامات ملی نقشه اشاره شده، توسط کمیته های تخصصی استان تصویب شده است.

بیش بهار گفت: یکی از این موضوعات،کم رنگ شدن ارزش های دینی و معنوی در جامعه و دنیاگرایی و توجه به دیانت و معنویت موضوعات نماز و مسجد است که مرتبط با کمیته امور دینی بوده که دبیر این کمیته، اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

 بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در ایلام تدوین شد

وی افزود: دومین موضوع، نهادینه نشدن سبک زندگی ایرانی و اسلامی توجه به نهاد خانواده با محوریت زنان و خانواده بوده که دبیری کمیته آن بر عهده امور بانوان و خانواده استانداری ایلام است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام اظهار کرد: سومین موضوع ضعف فرهنگ کار در جامعه با محوریت کمیته اقتصاد و فرهنگ است و دبیری آن بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام قرار دارد.

بیش بهار تصریح کرد: چهارمین موضوع بی تفاوتی اجتماعی و کاهش احساس مسئولیت اجتماعی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر که این موضوع، مرتبط با کمیته تعلیم و تربیت بوده و دبیر کمیته آن اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام یادآور شد: پنجمین موضوع آسیب های فرهنگی ناشی از فضای مجازی سواد رسانه ای بوده که دبیر آن کمیته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام است.

وی گفت: پس از اعلام اولویتهای فرهنگی احصا شده به شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اولویت های تعیین شده از طریق اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام به دبیران کمیته های مربوطه اعلام شد تا با برگزاری جلسات هم اندیشی با دستگاه های عضو کمیته، اقدامات استانی مرتبط با مسئله فرهنگی، با استناد به اقدامات ملی نقشه مهندسی فرهنگی کشور احصاء و نهایی و برای طرح و تصویب به شورای فرهنگ عمومی استان ارسال شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام افزود: در ارزیابی به عمل آمده از برنامه ها و اقدامات پیشنهادی کمیته های زیر مجموعه کارگروه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور آقای باقری مدیر امور آمایش و برنامه ریزی امور استانهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه های پیشنهادی و اقدامات استانی کمیته ها مورد تائید و برای اصلاح بازنگری و تکمیل برنامه ها و فعالیت های دستگاه های عضو کمیته های مذکور به دبیران کمیته ها ارجاع داده شد.

بیش بهار ابراز کرد: بر این اساس پس از اطصلاحات و تائید کمیته ها، برش استانی تدوین شده از طریق کارگروه برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان ارسال می شود و پس از تایید شورای برنامه ریزی مراتب جهت طرح و تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان ارسال می گردد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در فاز اول ۱۲ استان سند برش فرهنگی خود را تدوین کرده اند، تصریح کرد: فاز دوم برش فرهنگی استانی شامل ۱۹ استان باقی مانده است که استان ایلام جزو استان های اول از این فاز بوده که از دیماه سال گذشته کار تدوین برش استانی این استان آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha