شبیه‌سازی تمرینات آزادکاران برای پیکارهای جهانی/ اجرای فنون سروگردن به سبک روسی +فیلم

تهران- ایرنا- اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سالن شهید صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی زیر نظر سرمربی و دیگر نفرات کادر فنی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران امروز (دوشنبه) با حضور قهرمانان و مدعیان حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد در سالن شهید صدرزاده کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. پژمان درستکار سرمربی تیم ملی به همراه احسان امینی، عیسی حاجی‌اف، مصطفی آقاجانی، اباذر اسلامی و دیگر اعضا کادر فنی تیم ملی بر تمرینات ملی‌پوشان نظارت داشتند.

ماگومد عیسی حاجی‌اف نخستین مربی بود که وارد سالن تمرین شد و دقایقی با ملی‌پوشان به تمرین و صحبت پرداخت. قرار است این تئورسین روس در آموزش برخی فنون به خصوص سر و گردن و زیر کتف زدن به ملی‌پوشان آموزش دهد. ملی‌پوشان برخورد گرمی با حاجی‌اف داشتند و وی نیز تلاش داشت مفاهیم و تکنیک‌های کشتی را به زبان فارسی انتقال دهد و البته در کنار او مترجم ایرانی نیز حضور دارد و موارد را با دقت برای آزادکاران ترجمه می‌کرد. حاجی‌اف روس پیش از تمرینات دقایقی به حرکات کششی پرداخت که تمرینات وی نشان از آمادگی وی در این سن دارد.

بعد از حضور درستکار و دیگر نفرات کادر فنی، دویدن و گرم کردن ملی‌پوشان شروع شد که حسن یزدانی به همراه سایر جوانان حاضر در اردو به تمرین پرداخت. پس از آن پژمان درستکار و دیگر نفرات کادر فنی، دقایقی برای آزادکاران صحبت کردند و در نهایت شبیه‌سازی تمرینات برای پیکارهای جهانی در دستور کار قرار گرفت. در این تمرین حسن یزدانی با امیرحسین فیروزپور با و احمد بذری با کامران قاسم‌پور سرشاخ شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون با عصا در تمرین ملی‌پوشان حضور پیدا کرد و بر روی تمرینات حسن یزدانی تمرکز کرده بود. دبیر در جریان تمرین ملی‌پوشان حتی تذکرات فنی به آنان می‌داد. برخی از ملی‌پوشان نیز به صورت اختصاصی با دبیر به صحبت پرداختند. حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز دقایقی در سالن حضور پیدا کرد.

یکی از مهمترین اتفاقات این تمرین، مصدومیت کامران قاسم‌پور بود که موجب شد تا وی لنگ لنگان سالن را ترک کند. مصدومیت قاسم‌پور نگرانی زیادی را در بین کارد فنی و حاضران در سالن ایجاد کرد و برخی باور داشتند او مسابقات جهانی را از دست خواهد داد اما محسن کاوه گمانی‌زنی را در خصوص حضور قاسم‌پور در بلگراد را به آزمایش و اMR موکول کرد. قاسم‌پور که یک مصدومیت قدیمی داشت قرار بود بعد از جهانی بلگراد به دسته ۹۷ کیلوگرم برود. مصدومیت دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی جهان سرنوشت مبهمی را برای تانک ایرانی رقم زده است.

همچنین در این تمرین رحمان عموزاد خلیلی نیز از ناحیه پا احساس درد داشت اما او تمرینات خود را تا پایان پیگیری کرد. مصطفی طغانی دیگر آزادکاری بود که با سر بانداژ شده در اردو حضور داشت اما در تمرین ملی‌پوشان شرکت نکرد.

ملی‌پوشان بعد از یک تمرین فشرده دقایقی به استراحت پرداختند. در تایم دوم تمرینات، عیسی حاجی‌اف به میان ملی‌پوشان رفت و تمریناتی مانند سر و گردن را با آنان مرور کرد. در پایان تمرینات مربیان تیم ملی و علیرضا دبیر یک نشست چند دقیقه‌ای برگزار کردند. حسن یزدانی تا آخرین دقایق تمرین و در زمان سرد کردن ملی‌پوشان در سالن ماند و دقایقی نیز با عیسی حاجی‌اف صحبت کرد.

محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی در اواخر تمرین به سالن آمد. وی همچنین در جلسه چند نفره کادر فنی با علیرضا دبیر حضور پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha