مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه: غرب برای بازگشت به قدرت حقوق بشر را بهانه کرده است

دمشق - ایرنا - مشاور ویژه بشار اسد رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه غربی ها به بهانه حقوق بشر گامی بسیار تهاجمی و خطرناک برای بازگرداندن هژمونی خود بر جهان برداشته اند گفت: باید از موضوع حقوق بشر جدی و به شکل واقعی حمایت کرد.

به گزارش ایرنا ، بثینه شعبان با تاکید بر اینکه موضوع حقوق بشر باید به طور جدی و واقعی مورد حمایت قرار گیرد گفت: غرب با تلاش برای تغییر الگوی زندگی به بهانه حقوق بشر، دست به گامی بسیار تهاجمی و خطرناک برای بازگرداندن قدرت قبلی خود بر جهان زده است.

رسانه های سوریه نوشتند: بثینه شعبان در سخنرانی مجازی خود در مجمع عالی رتبه نظارت جهانی حقوق بشر که در چین برگزار شد توضیح داد که غرب پس از جنگ جهانی دوم این ایده را به وجود آورد که تنها قدرتی بود که نازیسم را از بین برد و در این جا نقش اتحاد جماهیر شوروی را که ۲۰ میلیون نفر از شهروندانش را در این مسئله از دست داد، فراموش کرد.

وی افزود: از آن زمان تاکنون رسانه ها و سیستم های آموزشی غرب سعی دارند شوروی سابق و متحدانش را به عنوان دشمنان آزادی معرفی کنند.

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه: غرب برای بازگشت به قدرت حقوق بشر را بهانه کرده است

روزنامه الوطن امروز دوشنبه در گزارش خود آورد : شعبان تاکید کرد که روند کنونی در غرب از همه جنگ‌های قبلی خطرناک‌تر است، زیرا بشریت را هدف قرار داده و علیه گروهی شکننده و ضعیف است .

وی خواستار موضع‌گیری جمعی برای محافظت از کودکان در برابر افکار مسموم غربی شد.

به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، شعبان با بیان اینکه رسانه‌های غرب از همان زمان تلاش کردند که جماهیر شوروی و همپیمانانش را دشمنان آزادی قلمداد کنند، ادامه داد: این رسانه‌ها وانمود می‌کنند که غرب تنها طرفی است که به آزادی، دموکراسی و حقوق بشر اهمیت می‌دهد. لذا آمریکا، فرانسه و انگلیس تلاش کردند مفاهیم مد نظر خود را وارد ذهن میلیونها انسان در سراسر جهان کنند.

دموکراسی سرپوشی برای جنگ ها و تسلط غرب

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: غرب پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تسلط آمریکا بر جهان از نظر نظامی، اخلاقی و فکری، دموکراسی را که فقط در لغت نامه های آن ذکر شده است، ترویج کرد و این دموکراسی سرپوشی برای جنگ ها و تسلط غرب شد و دیگر اینکه هر گونه نظارت دیگری غیر از غرب بر این مفهوم اهمیتی ندارد.

وی اشاره کرد: در آژانس های سازمان ملل متحد نیز بیشتر مفاهیم و روش کار آنها از منابع غربی سرچشمه می گیرد.

دکتر شعبان گفت: در قرن بیست و یکم، اوضاع به آرامی اما با ثبات به دو دلیل شروع به تغییر کرد، اول اینکه جنگ های آمریکا در افغانستان و عراق و سپس نابودی لیبی توسط ناتو و حمایت از سیاست اشغالگری اسرائیل علیه مردم فلسطین، مردم را وادار به فکر کردن در مورد واقعیت رفتار غرب کرد، دلیل دوم ظهور چین و گفتمان جایگزین روسیه است که به ویژه پس از عملیات ویژه روسیه در اوکراین ظاهر شد و پس از ظهور گروه بریکس و سازمان شانگهای، اکثر مردم جهان شروع به توسل به جایگزین هایی برای گفتمان و سازمان های غربی کردند.

نقض عمده حقوق کودکان

وی گفت: کودکان یک گروه اجتماعی شکننده و ضعیف در معرض تهاجم غرب قرار دارند ونمی توانند تصمیم بگیرند. آنان قربانی غرب هستند و درج برنامه های درسی در مورد مسائل جنسی در مرحله مهدکودک و ابتدایی نقض عمده حقوق کودکانی است که باید دوران کودکی خود را بدون اکراه بگذرانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha