کشف ۱۱۷ دستگاه استخراج رمزارز در آذرشهر

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با تلاش همکاران شرکت ۱۱۷ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز به ارزش هشت میلیارد ریال در شهر آذرشهر کشف شد.

به گزارش ایرنا، عباس حسامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در گزارش‌های ارائه شده در خصوص وجود مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در شهر آذرشهر پس از کسب دستورات قضایی اقدامات لازم در این‌ خصوص انجام شد.
وی افزود: با تلاش امور مشترکان شرکت و همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی ۱۱۷ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز با توان مصرفی حدود ۱۶۰ کیلووات، کشف و ضبط شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با قدردانی از همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به‌ویژه اداره آگاهی شهرستان آذرشهر، اظهار کرد: وجود مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز تهدیدی برای شبکه برق بوده و می‌تواند علاوه بر تحمیل فشار بار و آسیب به شبکه موجب خسارت به وسایل برقی شهروندان شود.
وی ادامه داد: برای پیشگیری و مقابله با این پدیده و به‌ تبع آن بهبود تأمین انرژی نیاز به همکاری مردم داریم.

۳۵ درصد مصرف برق تبریز مربوط به مشترکان خانگی است

وی همچنین با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در بخش خانگی ضروری است، گفت: ۳۵ درصد مصرف برق این شهرستان مربوط به مشترکان خانگی است.

با تاکید بر لزوم تبیین راهکارهای مدیریت مصرف برق با روش‌های مختلف، افزود: بانوان به دلیل داشتن نقش مدیریتی و کلیدی در خانه و تربیت صحیح فرزندان به‌ عنوان پیشران توسعه و مدیریت مصرف به شمار می‌آیند.

حسامی اظهار کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای تبیین اهداف مورد نظر، آگاهی بخشی خانواده ها و نهادینه‌ کردن فرهنگ مصرف بهینه برق در خانه است و بانوان می‌توانند به دلیل داشتن جایگاه محوری و کلیدی در خانواده نقش بسزایی در این زمینه ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه بانوان نقش هدایتگری و الگویی در خانواده دارند، گفت: زنان می‌توانند با مدیریت صحیح و اصلاح الگوی مصرف برق در خانه در کاهش مصرف در امور اقتصادی خانواده و جامعه نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اکنون یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک انرژی برق در شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر زیر پوشش این شرکت هستند، ادامه داد: این شرکت دارای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۰ هزار ولت، هفت هزار و ۶۰۰ انوع پست زمینی، هوایی، ساختمانی، کمپکت(اتاقکی) و کیوسکی و ۲۱۰ هزار شعله چراغ در سطح معابر این شهرستان ها و روستاهای تابعه آن ها است.

وی یادآور شد: نوع مصارف حوزه برق تبریز شامل ۳۵ درصد مسکونی، ۳۵ تا ۳۶ درصد صنعتی و بقیه مربوط به سایر کاربری هاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha