۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85144915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دریاچه شورابیل اردبیل ثبت ملی شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85144915
دریاچه شورابیل اردبیل ثبت ملی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از ثبت دریاچه شورابیل در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش ایرنا  از اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  استان، حسن محمدی ادیب روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت و حریم وزارت میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با ثبت ژئوپارک دریاچه شورابیل در فهرست آثار ملی موافقت شد.

وی افزود: دریاچه شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان اردبیل به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه مواریث طبیعی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: ثبت ملی این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی می‌تواند در روند حفظ این دریاچه و جلب توجه عمومی بر حفاظت از این اثر ملی موثر باشد.

محمدی ادیب ادامه داد: با ثبت این اثر هرگونه دخل و تصرف در حریم اثر بدون اطلاع میراث‌ فرهنگی و رعایت قوانین مربوطه ممنوع خواهد بود.

دریاچه شورابیل از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر اردبیل است ، قدمت این دریاچه بر اساس نتایج مطالعات زمین‌شناختی بیشتر از دریاچه ارومیه است.

این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین، از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.

دریاچه شورابیل دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق‌رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه‌سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است. شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha