تفاهمنامه همکاری میان مرزبانی ایران و آژانس امنیت دریایی پاکستان امضا شد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد: در جریان سفر رسمی قائم مقام این وزارتخانه به تهران تفاهمنامه همکاری میان مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و آژانس امنیتی دریایی پاکستان امضا شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع پاکستان در شهر راولپندی، ژنرال «حمود الزمان خان» در راس یک هیات متشکل از مقامات وزارت دفاع و آژانس امنیت دریایی این کشور طی سفر رسمی به ایران با همتایان خود از جمله سردار «احمد علی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

وزارت دفاع پاکستان با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن برای دفتر ایرنا در اسلام‌آباد ارسال شد، گفت: قائم مقام وزارت دفاع پاکستان بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران تاکید و نسبت به تداوم توسعه این مناسبات بر اساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک ابراز اطمینان کرد.

در جریان این بازدید تفاهم نامه همکاری دریایی بین آژانس امنیت دریایی جمهوری اسلامی پاکستان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت ارتباطات و همکاری فی مابین به امضا رسید.

وزارت دفاع پاکستان هدف دو کشور از امضای این تفاهمنامه را تقویت بیشتر همکاری در زمینه های مختلف منافع مشترک از جمله امنیت، اقدامات مشترک ضد تروریسم و تضمین ارتباط اقتصادی منطقه‌ای اعلام کرد.

فرمانده مرزبانی ایران در اواخر دیماه ۱۴۰۰ طی سفر به پاکستان با دریابان میرزا فواد امین بیگ مدیرکل آژانس امنیت دریایی پاکستان در شهر کراچی دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

تفاهمنامه همکاری میان مرزبانی ایران و آژانس امنیت دریایی پاکستان امضا شد

سردار گودرزی همچنین اواخر بهمن سال ۱۴۰۰ به همراه وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرد. وی در حاشیه این بازدید طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد امنیت مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را در مقایسه با گذشته بسیار رضایت بخش دانست و تاکید کرد: تماس‌ها میان مسوولان ذی ربط در دوکشور تقویت شده و روند هماهنگی‌های فی مابین نیز با سرعت رو به صعود است.

براساس این گزارش، بازدید هیات وزارت دفاع پاکستان از تهران همزمان با سفر رسمی فرمانده نداجا از پاکستان انجام می‌شود. امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران شب گذشته وارد اسلام‌آباد شد و وی قرار است طی این سفر ۳ روزه با همتای پاکستانی و دیگر فرماندهان نظامی کشور میزبان دیدار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha