ایمنی و  منظر مبادی ورودی کلان‌شهر اصفهان نامناسب است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت : مبادی ورودی کلان‌شهر اصفهان از نظر وضعیت منظر راه و ایمنی دچار اشکالاتی است که رفع این اشکالات در دستور کار قرار گرفته است.

فرزاد دادخواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به‌صورت ویژه رویه آسفالت، تکمیل روشنایی راه‌ها، ساماندهی سه راهی ها و رفع نقاط پر تصادف استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم نتایج خوبی را در راستای ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی بدنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه اصفهان - بهارستان شروع شده اظهار داشت: زیرسازی ها و تعویض نیوجرسی ها از معمولی به مفصلی و در ادامه تکمیل روشنایی و لکه گیری و روکش آسفالت که مورد درخواست جدی مردم استان و استان‌های همجوار قرار داشت، انجام خواهد شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: محور سگزی - اصفهان در محدوده جیلان آباد به اصفهان تا پل دره شوری و تقاطع فرودگاه در برنامه قرار گرفته است.
وی افزود: نصب و جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل موجود در آزاد راه معلم شروع شده و اینگونه اقدامات در سایر نقاط استان هم بصورت گسترده در حال انجام است.
دادخواه با بیان اینکه هزینه های نگهداری و ترمیم راهها بسیار سنگین است، اضافه کرد: نصب هر کیلومتر نیوجرسی مفصلی ۲ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی خاطرنشان کرد: روکش آسفالت هزار کیلومتر راه در این استان ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: در صورتی‌که امسال مرمت راه‌های استان انجام نشود، سال آینده امکان اجرا با این هزینه ها وجود ندارد و بجز مباحث تورمی، بارندگی و گذشت زمستان از روی جاده ها موجب تشدید خرابی راه‌ها و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه ها خواهد شد.
وی افزود: نوسازی و بازسازی ناوگان، روکش آسفالت جاده‌ها، معاینه فنی خودروها و انجام همه این اقدامات در راستای ارتقای ایمنی تردد و جلوگیری از حوادث رانندگی است.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha