کره شمالی بر همبستگی خود با کشورهای مخالف استراتژی آمریکا برای برتری جهانی تاکید کرد

تهران- ایرنا- حزب حاکم کره شمالی در آخرین نشست خود، ضمن تعهد به تلاش در راه توسعه توان هسته‌ای پیونگ یانگ بر همبستگی این کشور با کشورهای مخالف استراتژی آمریکا برای برتری جهانی تاکید کرد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از رویترز، «خبرگزاری مرکزی کره» رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که حزب حاکم کره شمالی در آخرین نشست خود که از روز جمعه تا یکشنبه برگزار شد، از پرتاب نادرست ماهواره نظامی این کشور در ماه گذشته به عنوان «بزرگ‌ترین شکست» پیونگ یانگ یاد کرد.

در این نشست به کارگران و محققان شاغل در پروژه پرتاب نافرجام ماهواره نظامی این کشور به مدار زمین دستور داده شد با تجزیه و تحلیل دلایل این ناکامی، برای پرتاب ماهواره دیگری در آینده نزدیک آماده شوند.

در این گزارش آمده است که مسئولان پرتاب ماهواره به شدت مورد انتقاد حزب حاکم کره شمالی قرار گرفتند.

به نوشته رویترز، پیونگ یانگ پس از شکست پروژه پرتاب این ماهواره نظامی، در اعترافی غیرمعمول و صریح به بروز یک مشکل فنی در پرتاب آن، گفت: موشک کره شمالی پس از از دست دادن نیروی رانش خود که به دلیل راه‌اندازی غیرعادی موتور مرحله دوم حادث شد، به دریا سقوط کرده است.

به گزارش ایرنا، پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی که بامداد چهارشنبه (۱۰ خرداد) انجام شد، شکست خورد و این ماهواره در دریا سقوط کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: راکت «چئولیما-۱» که حامل ماهواره جدید بود در دریای غرب کره سقوط کرد زیرا به دلیل عملکرد غیرعادی در آغاز فعالیت موتور دومرحله‌ای آن، شتاب خود را از دست داد.

این اقدام ششمین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا بود. پیونگ یانگ اولین بار در سال ۲۰۱۶ اقدام به پرتاب ماهواره کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با تایید سقوط ماهواره کره شمالی در دریا اعلام کرد که مقام‌های سئول و آمریکا در حال تحلیل بیشتر این پرتاب هستند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که از ۳۱ می (دهم خرداد) تا ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) اولین ماهواره نظامی نظارتی خود را برای رصد فعالیت‌های آمریکا به فضا پرتاب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha