۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85144242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری عزای شهادت امام جواد (ع) در ۱۴ بقعه متبرکه شاخص استان البرز

کرج - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ۱۴ بقعه متبرکه شاخص این استان آماده مراسم عزاداری شام و روز شهادت امام نهم شیعیان، امام مجمدتقی (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید عباس مسعودی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) از امشب بعد از نماز مغرب و عشاء و فردا ظهر همزمان با روز شهادت این امام همام در بقاع متبرکه شاخص و همچنین مساجد تحت پوشش اوقاف وامور خیریه استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در استان البرز ۵۴۱ مسجد تحت پوشش اوقاف و امور خیریه فعال هستند، اظهار کرد: از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری امام نهم شیعیان، سخنرانی خطبا و روحانیون، عزاداری و اهدای نذورات و پهن کردن سفره احسان در یک یا ۲ بقعه متبرکه است.

امام جواد (ع) با اقتدار علمی خود امامتشان را ثابت کرد

مسعودی در ادامه به کرامات و فضایل امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: این امام پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) در سن هفت یا هشت سالگی به مقام امامت رسیدند و یکی از مهمترین کرامات ایشان با سن کمی که داشتند ثابت کردن امامتشان بر کسانی بود که به این موضوع شک داشتند.

وی تصریح کرد: امام جواد (ع) همانطور که از اسمشان پیداست اهل جود و سخاوت و بخشش بودند، ضمن اینکه به دلیل سن کمی که داشتند عده ای افراد به سمت فرقه گرایی رفتند ولی ایشان با درایت علمی که داشتند به مقابله با این فرقه ها رفته و به آن ها ثابت کردند که این فرقه ها ضاله هستند و با فرقه گرایی مخالفت کردند.

امام جواد (ع) دشمن شناسی خوبی داشتند

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: همچنین این امام علیرغم نسبتی که با خاندان عباسی داشتند به بیان ظلم دستگاه عباسی و اموی اهتمام لازم را داشتند و در همین راستا تشکل هایی را راه اندازی کردند.

وی اضافه کرد: امام جواد (ع) در حوزه های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی تلاش های زیادی داشتند به طوریکه در نهایت با دستور و توسط معتصم عباسی و به دست همسرشان که دختر مامون بود مسموم و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha