۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85144158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم اسرائیل بار دیگر سرقت گاز غزه را در دستور کار قرار داد

تهران - ایرنا - کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بار دیگر سرقت گاز نوار غزه را با همدستی تشکیلات خودگردان فلسطین در دستور کار خود قرار داد. این پروژه صهیونیستها از شهریورماه سال۱۴۰۱ مسکوت شده بود اما امروز بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که او دستور اجرای طرح توسعه میدان گازی در سواحل غزه (Gaza Marine) را در چارچوب مذاکرات جاری میان تل آویو، قاهره و تشکیلات خودگردان فلسطین صادر کرد.

دفتر نتانیاهو افزود که اجرای این طرح با هماهنگی دستگاه های امنیتی سه طرف و از طرف گفتگوی مستقیم (رژیم صهیونیستی) با مصر و در هماهنگی با تشکیلات خودگردان به مرحله اجرا درمی آید تا منافع امنیتی و سیاسی این رژیم تامین شود.

بحث سرقت گاز نوار غزه شهریورماه پیش با افشای مذاکرات محرمامه رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح شد و در آن زمان، گروههای مقاومت فلسطین نسبت به هرگونه سرقت گاز این منطقه به صهیونیستها با همکاری تشکیلات خودگردان هشدار دادند.

میدان گازی «غزه مارین» اولین اکتشاف گاز طبیعی در آب‌های شرق دریای مدیترانه است که در دهه ۹۰ قرن گذشته میلادی انجام شد و رژیم صهیونیستی از عملیات توسعه و بهره برداری از آن سوی فلسطینیان جلوگیری کرده است.

این میدان گازی در ۳۶ کیلومتری غرب نوار غزه در دریای مدیترانه قرار دارد و عملیات حفر آن در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت "بریتیش گاز" انگلیس پایان یافت و تخمین زده می شود حاوی بیش از یک تریلیون متر مکعب گاز طبیعی باشد.

شهریورماه سال گذشته و همزمان با درز مذاکرات محرمانه تل آویو و تشکیلات خودگردان درباره سرقت گاز غزه، مردم منطقه نوار غزه با تجمع در بندر غزه به رژیم صهیونیستی درباره سرقت منابع گازی فلسطین هشدار داده و بر حق خود برای بهره مندی از منافع گازی این منطقه تاکید کردند.

این تجمع با هدف آگاه سازی جهانیان نسبت به حق آزادی و زندگی شرافتمندانه ملت فلسطین، به همت گروههای ملی و اسلامی فلسطین برگزار شد.

گروههای ملی و اسلامی فلسطین در غزه در این تجمع به رژیم اشغالگر قدس نسبت به سرقت گاز غزه هشدار داده و اعلام کردند: به هر وسیله اعم از آتش و باروت از حق خود دفاع خواهیم کرد.

در این برنامه ضمن رونمایی از نقاشی دیواری "گاز ما حق ماست" در بندر غزه، از سنگ بنای افتتاح آبراه غزه پرده برداری شد.

رژه دریایی کشتی های ساکنان بندر غزه، به پرواز درآمدن پهپاد "شهاب" گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش حماس و به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین از دیگر برنامه های این تجمع برای ارسال پیام مقاومت به رژیم صهیونیستی بود.

سهیل الهندی یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در این تجمع گفت: مردم ما از حق خود در بهره مندی از منابع طبیعی و گاز و حق تردد در آبراه غزه به سمت آبهای بین المللی کوتاه نخواهند آمد .

وی گفت: نیروهای مقاومت آماده و آماده دفاع از مردم، مقدسات، حقوق و مبانی اساسی خود و مقابله با هرگونه رفتار تجاوزگرانه علیه حرکت کشتی‌ها و افراد از طریق آبراه غزه هستند.

الهندی نسبت به ارتکاب هر گونه رفتار یا حرکت احمقانه برای ممانعت از تردد مردم غزه در آبهای ساحلی به رژیم اشغالگر قدس و ادامه سرقت گاز و منابع طبیعی آنها هشدار داد و افزود: ما در دفاع از منابع گاز غزه و میادین در سواحل غزه با آتش و باروت و خون دفاع خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha