توسعه شبکه همکاری برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها از ماموریت‌های اصلی صندوق نوآوری

تهران - ایرنا - رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق تاکنون نقش‌آفرینی جدی در نظام تامین مالی نوآوری و فناوری کشور داشته است و از سال گذشته تاکنون اقدام به ایجاد و توسعه شبکه همکاری برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها کرده است.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، محمدصادق خیاطیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک شهر که با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیرعامل بانک شهر برگزار شد با بیان اینکه امروز بخش‌های مختلف کشور به خوبی با موضوع دانش‌بنیان درگیر شده‌اند، افزود: از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این سال‌ها خوش درخشیدند و مردم کم‌کم متوجه شدند که موضوع دانش‌بنیان چیست و دیگر آن‌ را موضوعی غیرملموس و لوکس نمی‌دانند.

وی یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی هم به عنوان نهاد حامی شرکت‌های دانش بنیان توانسته است نقش‌آفرینی جدی در نظام تامین مالی نوآوری و فناوری کشور داشته باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه با گسترده ‌شدن زیست‌بوم نوآوری کشور تنوع خدمات این صندوق نیز گسترده‌تر شده است، تصریح کرد: در این راستا از سال گذشته تاکنون صندوق نوآوری اقدام به ایجاد و توسعه شبکه همکاری برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها کرده است.

خیاطیان در بخش دیگری از سخنان خود شرکت‌های دانش بنیان را از خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها در جریان مبادلاتشان با نظام مالی کشور توصیف کرد و افزود: امروز شرکت‌های دانش بنیان به یکی از خوش‌حساب‌ترین مشتریان شبکه بانکی کشور تبدیل شده‌اند به طوری که نرخ نکول آنها در نظام بانکی کشور کمتر از یک دهم درصد است و در حوزه ضمانت‌نامه نیز حتی یک مورد واخواست برای ضمانت‌نامه‌هایی که با معرفی صندوق نوآوری شبکه بانکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر کرده، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به هشت هزار و ۶۰۰ شرکت‌ دانش‌ بنیان در بخش‌های مختلف از کشاورزی و تجهیزات پزشکی گرفته تا حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک مشغول به فعالیت هستند، گفت: امروز ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در سراسر کشور به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد که زیست بوم نوآوری کشور در همکاری این صندوق با بانک شهر، شاهد جهش بزرگی در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

در این نشست همچنین محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر ضمن اعلام آمادگی این بانک برای تاسیس شرکت مشترک سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار داشت: در صورت دریافت مجوزهای قانونی برای احداث شرکت مشترک سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری، آمادگی اختصاص هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نقدی و ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری غیر نقدی در حوزه نوآوری را داریم.

وی همچنین گفت: بانک شهر می‌تواند در راستای تامین فضای کاری شرکت‌های دانش‌بنیان، املاک مازاد خود در سراسر کشور را به صورت «اجاره به شرط تملیک» در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد.
در این جلسه همچنین سعید شوال‌پور، عضو هیئت عامل و سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری، مصطفی زمانیان و یاسر عرب‌نیا از اعضای هیئت عامل و روح الله ذوالفقاری معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حضور داشتند.

براساس گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مراسم امضای تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک شهر با حضور رئیس صندوق نوآوری و مدیرعامل بانک شهر برگزار شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک شهر در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، به منظور تسهیل تضمین گروهی بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنند.

همچنین در این مراسم الحاقیه تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک شهر در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور رئیس صندوق نوآوری و مدیرعامل بانک شهر به امضا رسید. 

موضوع این الحاقیه، همکاری طرفین به منظور تسهیل تضمین گروهی بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان است.

بر اساس این الحاقیه در مواردی که صندوق نوآوری اقدام به معرفی شرکت‌های دانش بنیان برای تضمین گروهی بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی می کند، بانک شهر در راستای اعطای تسهیلات در چهارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی و در قبال اخذ اسناد تجاری به عنوان وثیقه همکاری می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha