انقلاب بهره‌وری؛ ریل‌گذاری جدید برای تحقق کشاورزی دانش‌بنیان

تهران- ایرنا- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) گفت: انقلاب بهره‌وری، ریل‌گذاری جدید این سازمان برای تحقق کشاورزی دانش‌بنیان است و در این راستا باید با هم‌افزایی از همه ظرفیت‌های موسسه‌های تحقیقاتی استفاده کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام‌نکویی» در آیین اختتامیه اجلاس سراسری مراکز ملی، استانی و موسسه‌های تحقیقاتی سازمان تات، با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت استقلال اقتصادی، دسترسی به حاکمیت امنیت غذایی را مهم برشمرد و افزود: سازمان تات، مغز متفکر وزارت جهاد کشاورزی است و بدون این سازمان فعالیت‌ها در وزارت جهاد کشاورزی به سرانجام نمی‌رسد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و هم‌افزایی بین موسسه‌های تحقیقاتی را از جمله انتظارات خود از روسای مراکز و موسسه‌های تحقیقاتی برشمرد و اظهار داشت: توانمندسازی نظام آموزش و ترویج در ریل‌گذاری جدید سازمان مورد توجه و تدوین و تهیه گزارش تحلیلی درست از شرایط فعلی و ارائه راهکار برای چالش‌ها مورد انتظار است.

وی با بیان این که کمیته بهره‌وری در مجموعه تات قرار دارد و مستلزم تحول چشمگیر در امنیت غذایی پایدار است، خاطرنشان‌کرد: ایران قوی و مردمی‌سازی دو مولفه‌ای است که امروز در سازمان تات برای آن تلاش می‌شود و مظهر مردمی بودن حوزه فعالیت سازمان تات در گرو تقویت بخش خصوصی و راه‌اندازی ۱۵۰ مزرعه نوآوری بهره‌ور است.

وی افزود: موسسه‌های تحقیقاتی بیشترین نقش را در انقلاب بهره‌وری ایفا می‌کنند.

اجلاس سراسری مراکز ملی، استانی و موسسه‌های تحقیقاتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به مدت سه روز در در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha