۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۳۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85143483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان بر ضرورت آموزش کارگر ماهر در استان تاکید کرد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان بر ضرورت آموزش کارگر ماهر در استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه با کمبود کارگر ماهر در استان مواجه هستیم و باید این موضوع با برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جبران شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی اکبر حسینی محراب شنبه شب در شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: آموزش کارگر ماهر نه تنها باعث ایجاد قدرت و امنیت شده بلکه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی توسعه صنایع پایین دستی را زمینه ساز اشتغال در استان دانست و افزود: بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی از صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها به وجود می آید در حالی که ما از آن مغفول مانده ایم.

استاندار خوزستان گفت: قطعا اگر منطقه ویژه پتروشیمی به دنبال احداث کارخانه در صنایع پایین دست باشد، ما از آنها حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران استان باید برای حل مشکلات، برنامه ریزی لازم را انجام دهند افزود: قطعا با توجه به شرایط کشاورزی استان، می توان با راه اندازی هنرستان کشاورزی و آشنایی با علم روز جهان، تولید خود را افزایش دهیم.

حسینی محراب گفت: وقتی نیروی ماهر در استان موجود نباشد، قطعا بهره وری لازم را نداریم. متاسفانه مدیران ما آن قدر مشغول هستند که وقتی برای برنامه ریزی ندارند لذا این موضوع باید اصلاح شود.

وی افزود: انتظار داریم که همه مدیران از ایده‌های نو استقبال کنند همچنین سیستم کاری دستگاه ها، باید آنقدر قوی باشد تا کسی اجازه دخالت نداشته باشد. نباید به سیاسیون اجازه دخالت در کارها داده شود تا کار ما مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

استاندار گفت: مدیران دستگاه ها باید در دل مردم رفته و به حل مشکلات آنها بپردازند نه اینکه در اتاق خود نشسته و مردم به سراغ آنها بیایند.

گفتنی است حدود استان خوزستان دارای یک میلیون نفر جمعیت کارگری بوده و ۱۳۸ هزار کارگاه در استان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha