شورای "هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی فارس" شروع بکار کرد

شیراز – ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی فارس با هدف اقدام و برنامه ریزی برای پیاده‌سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی در این استان تشکیل و شروع بکار کرده است .

به گزارش ایرنا، حمیدرضا قانعی روز شنبه در نخستین جلسه این شورا بیان کرد: با هدف تحقق سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها، شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این وظیفه را به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها محول کرده است.

وی افزود: به دنبال این تصمیم، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فارس با ترکیبی از نماینده مدیریت حوزه‌های علمیه، مدیرکل آموزش و پرورش، یک نفر از مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، رئیس سازمان تبلیغات استان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس، یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و عضو شورای برنامه ریزی و توسعه، مدیر کل ورزش و امور جوانان، ۲ نفر از نمایندگان صاحب نظر منتخب اتحادیه موسسات مردمی و تشکل‌های قرآنی و رئیس بزرگ ترین دانشگاه وابسته به وزارت علوم در این استان فعالیت می‌کند.

قانعی عنوان کرد: نماینده ولی فقیه در استان فارس ریاست این شورا را به عهده دارد و استاندار یا یکی از معاونان وی به عنوان نایب رئیس و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این شورا فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس یادآور شد: پیشتر شورایی با عنوان توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در فارس شکل گرفته و امید است با ترکیب جدید و براساس اساسنامه و آیین نامه ابلاغی از شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد هم‌افزایی بیشتری برای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در این استان باشیم.

وی گفت: در فصل جدید فعالیت این شورا باید نقش جدی‌تری به موسسات و تشکل‌های مردمی سپرده شود تا تحقق منشور توسعه قرآنی در استان فارس شتاب بیشتری گیرد.

قانعی یادآور شد: توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) فارس سال گذشته بیش از ۳۰ بار برای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه موسسات قرآنی نشست برگزار کرده و رویدادهای قرآنی ماه مبارک رمضان، دهه فجر و دیگر مناسبات‌های دینی و فرهنگی با هماهنگی و همفکری این شورا انجام شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تعداد قابل توجه حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان فارس، آینده زیست بوم قرآنی این استان درخشان است.

وی تاکید کرد: متولیان دستگاه‌های فرهنگی باید بستر برگزاری رویدادهای قرآنی را فراهم کنند و زمینه رشد موسسات و مجموعه‌های قرآنی را تسهیل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha