۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85143052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان از عبدالفتاح السیسی برای سفر به ترکیه دعوت کرد

تهران - ایرنا - «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما، «صالح موتلو شان» کاردار سفارت ترکیه در قاهره گفت که رجب طیب اروغان با ارسال دعوت نامه‌ای از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای سفر به ترکیه دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه «می‌دانم که مصری‌ها می‌خواهند اردوغان را ببینند» افزود: دو رهبر محل دیدار را تعیین خواهند کرد و این دیدار در آنکارا یا قاهره انجام خواهد شد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه سال گذشته میلادی پس از سال‌ها تیرگی روابط بین دو کشور در دوحه با یکدیگر دیدار کردند.

السیسی پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته به وی تبریک گفت.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه جدید ترکیه هفته گذشته با «سامح شکری» همتای مصری خود درباره راه‌های عادی‌سازی روابط دو کشور گفت و گو کردند.

در این گفت و گو پرونده‌های همکاری‌های دوجانبه و تبادل دیدارها در سطوح مختلف و همچنین تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک بررسی شد.

روابط میان ترکیه و مصر از زمان خلع دولت محمد مرسی در ۲۰۱۳ با تنش روبرو شد و مسئولان ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان بارها عبدالفتاح السیسی را مورد حمله قرار دادند، اما تنش‌ها میان دو کشور رفته رفته از سال گذشته کاهش پیدا کرده است تا جایی که مولود چاووش اوغلو وزیر سابق امور خارجه ترکیه اسفندماه گذشته اعلام کرد که کشورش ممکن است طی ماه‌های آینده، سفیر خود را در مصر منصوب کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha