توانمندسازی گروه های جهادی جزو اهداف سپاه عاشورا است

تبریز-ایرنا- جانشین فرمانده سپاه عاشورا گفت: توانمندسازی و افزایش کارآیی گروه های جهادی از طریق برگزاری دوره های آموزشی جزو اهداف اصلی و محوری این مجموعه است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز شنبه در دوره تخصصی رسم هجرت آذربایجان شرقی، افزود: دوره های آموزش و توانمندسازی قرارگاه های عملیات جهادی منطقه ای، پهنه ای و محلی همه ساله در استان برگزار می شود که باعث افزایش توانمندی گروه ها و بالا بردن سطح کارایی و هرچه بهتر انجام شدن عملکرد گروه های جهادی است.

وی با بیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی در هر منطقه و مکانی، نعمت و توفیق الهی است، ادامه داد: هر کس خدمتی برای این مردم و این دیار انجام دهد، به طور قطع مشمول لطف و قدردانی همیشگی این مردم خواهد بود و این بهترین و بزرگترین نعمات است.

گل محمدزاده شایسته سالاری، جهاد علمی، توسعه مطالبه گری و ارتقای معنویت را از جمله نیازهای جامعه و مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد که مسئولان و مدیران اجرایی وظیفه دارند در کنار مردمی بودن برای تحقق آنها تلاش کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا نیز از اجرای برنامه های مختلف و متنوع جهادی در قالب محرومیت زدایی و خدمت رسانی توسط گروه های جهانی استان خبر داد و گفت: قیام به قسط برای تحقق عدالت و پیشرفت، هجرت و اردوهای جهادی، ارایه هنرمندانه جهاد، همیاری و مواسات جهادی، جهاد فرهنگی و معنویت افزایی و امیدآفرینی، جهاد اقتصادی، جهاد تبیین و بصیرت افزایی، اندیشه ورزی و تولید فکر، ترویج و گفتمان سازی تفکر جهادی از جمله برنامه های بسیج سازندگی است.

جواد ملک لو خدمات عمرانی بسیج سازندگی را یکی از مهمترین عرصه های فعالیت گروه های جهادی آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح های مختلف آبرسانی، مشارکت در اجرای طرح ملی نهضت مسکن، ایجاد مجتمع های آبرسانی، ایجاد و احیای قنات ها، کانال کشی روستایی، جاده سازی بین مزارع، ساخت مراکز سلامت و خانه های بهداشت و آسفالت ریزی از جمله فعالیت های این مجموعه در طول سال است.

ملک لو با اشاره به اهداف اصلی بسیج سازندگی، تحقق رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر بسیجی کردن جوانان کشور برای سازندگی، تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، استمرار ارزش های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار، تلاش و سازندگی را از جمله این اهداف برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha