هفت هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران تخصیص یافت

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: تاکنون هفت هزار میلیارد تومان از اعتبارات هفدهمین سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور به مازندران تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ساری افزود: در سفر رئیس جمهور به مازندران در مجموع ۱۱ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تسهیلاتی مصوب شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی از تشکیل کمیته ای در استان به منظور بررسی روند جذب اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور توسط دستگاه های اجرایی خبرداد و اظهار داشت: این کمیته به صورت هفتگی، کارها را پیگیری می کند تا روند جذب اعتبارات دستگاه های اجرایی تسهیل و تسریع شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم جذب کامل اعتبارات توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت که با بررسی های صورت گرفته یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی استان تاکنون جذب نشده است.

حسینی پور با عنوان اینکه جذب نشدن اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی استان هیچگونه توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد علت جذب نشدن اعتبارات عمرانی، کم کاری برخی دستگاه های اجرایی است که می توان با هماهنگی بین بخشی، این مشکل را رفع کرد.

وی تصریح کرد: فرمانداران نیز باید علاوه بر نظارت بیشتر نسبت به تهیه گزارش روند جذب اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی و ارسال آن به استان اقدام کنند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: با هدف جذب اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی و تسریع در روند تکمیل طرح ها باید یک رابطه بسیار قوی بین معاونان استاندار با سازمان مدیریت برنامه ریزی ایجاد شود.

حسینی پور بیان کرد: معاون عمرانی استانداری در ارتباط با طرح های عمرانی باید با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان رابطه تنگاتنگی داشته باشد و سازمان مدیریت نیز باید بیشترین هنکاری را با معاونان استاندار داشته باشد.
وی با عنوان اینکه باید نسبت به جذب باقیمانده اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی اهتمام بیشتری صورت گیرد، گفت که اعتبارات تخصیصی به دستگاه های اجرایی استان باید با نظر معاون امور عمرانی و اقتصادی استاندار مازندران باشد.

وی ادامه داد: ۶ دستگاه اجرایی استان بیشترین میزان جذب اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص داده اند و در این بخش نظارت ها باید بیشتر شود.

هفت هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران تخصیص یافت

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

استاندار مازندران در ادامه از طرح هادی به عنوان یکی از محوری ترین مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت که باید به این مطالبه به حق مردم پاسخگو باشیم.

حسینی پور افزود: طرح توانمند سازی اقتصاد خانوارهای های روستایی در مازندران راه اندازی شد و در این راستا نیز باید زمین مورد نیاز برای اجرای طرح های مختلف نیز تامین شود.

وی گفت: به علت غفلت صورت گرفته در گذشته و نبود زیرساخت های توسعه در روستاها اکنون با یک بحران مواجه ایم در حالی که باید با رفع مشکلات و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز، روستاها را آباد کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: برای خوش نشین ها در روستاها نیز باید فکری اساسی شود تا متناسب با فعال شدن اقتصاد روستاها، مشکلات نیز رفع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha