مرحله هشتم واکسیناسیون طیور بومی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مرحله هشتم واکسیناسیون طیور بومی در این استان با واکسن نیوکاسل آشامیدنی ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، زهره زنگویی مطلق روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این مرحله از واکسیناسیون در راستای اقدامات پیشگیرانه از بیستم خرداد ماه جاری آغاز شد و تا ۲۹ تیر ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با همت و تلاش همکاران دامپزشکی و همراهی روستاییان، شوراهای اسلامی و دهیاری‌های روستاها، جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار پرنده بومی در واحدهای روستایی، مناطق پرتراکم و نیز مناطق پرخطر اطراف واحدهای صنعتی در این مرحله واکسینه شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی هدف از اجرای این طرح را کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: کاهش کانون‌های این بیماری در طیور روستایی باعث حفظ سرمایه، افزایش تولید و کمک به پایداری معیشت روستاییان می‌شود.

وی اظهار داشت: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی طیور است که می‌تواند ضمن ایجاد بیماری در طیور بومی و صنعتی، خسارات اقتصادی سنگین را در واحدهای پرورشی طیور گوشتی و تخمگذار ایجاد کند.

زنگویی مطلق گفت: مهمترین راه در پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری‌های تنفسی، رعایت اصول بهداشت و امنیت زیستی همچنین اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب علیه بیماری‌هاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha