۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱:۳۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85142366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی ولیعهد عربستان و رئیس جمهور فرانسه درباره تحولات منطقه

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهور فرانسه در پاریس با هم دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه با هم دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف درباره روابط راهبردی کنونی بین دو کشور و نیز راه‌های گسترش آن صحبت کردند.

ریاست جمهوری فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات دوجانبه بین دو طرف درباره موضوعات مختلف و در رأس آنها جنگ اوکراین و بحران انتخاب رئیس جمهور در لبنان انجام شد.

در این بیانیه آمده است: مکرون و بن سلمان بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور لبنان در اسرع وقت تأکید کردند.

رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان در این دیدار همچنین پایبندی مشترک خود به امنیت و ثبات در خاورمیانه و خاور دور را بیان کردند.

دو طرف تمایل خود را برای ادامه تلاش‌های مشترک برای کاهش دائمی تنش‌ها در منطقه اعلام و در سطح دوجانبه، بر تلاش برای توسعه و تعمیق مشارکت بین دو کشور تاکید کردند.

تارنمای پولیتیکو روز چهارشنبه از دیدار رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان در پاریس در روز جمعه خبر داده بود.

براساس این گزارش، ولیعهد عربستان ضمن دیدار با مکرون، در اجلاس پیمان تامین مالی جدید جهان که در پاریس برگزار می شود شرکت خواهد کرد و دوشنبه هفته آینده در مراسم استقبال از نامزدی عربستان برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ حضور خواهد یافت.

پولیتیکو افزود: روابط بین پاریس و ریاض قوی است. سران دو کشور ژوئیه گذشته همزمان با تلاش اروپا و فرانسه برای یافتن منابع جایگزین تامین کننده انرژی در بحبوحه جنگ اوکراین، در یک شام کاری در پاریس دیدار کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha