۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85142030
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۷ هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان فعالیت دارند

۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85142030
۲۷ هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان فعالیت دارند

رشت _ ایرنا _ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۲۷ هزار هنرمنددر حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی جهانی به مناسبت هفته صنایع دستی در سخنانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۴۵ دوره آموزشی در حوزه تخصصی و عمومی صنایع دستی در استان گیلان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از سه هزار پروانه صادر گردید که برای هزار و ۷۶۳ شغل ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: با دستور استاندار و در راستای نشاط اجتماعی جشنواره‌های متعددی را در نقاط مختلف برگزار کردیم که همزمان نمایشگاه‌های صنایع دستی در کنار این جشنواره ها دایر می شود تا هنرمندان آثارشان را به فروش برسانند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی خاطر نشان کرد: برای هر شهرستان گیلان یک جاذبه گردشگری، فرهنگی و تاریخی در نظر گرفته ایم.

مسئول نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی رکن اصلی معیشت و اقتصاد استان است.

حجت الاسلام کریم عاشوری اظهار کرد: ۸۵ درصد خاک استان گیلان در حوزه کشاورزی مدیریت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کشاورزان خطاب به وزیر جهاد کشاورری اضافه کرد: گیلان یک وزارتخانه به شمار می رود چرا که دارای چند محصول استراتژیک شامل برنج، چای و کرم ابریشم است از این رو نیاز به توجه ویژه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha