رعایت پیوست‌های پدافندی در اجرای طرح‌های عمرانی استان سمنان الزام‌آور است

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل به‌ منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، گفت: رعایت پیوست‌های پدافندی در اجرای طرح‌های عمرانی الزام‌آور و مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل طحان ناساری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از یک شرکت فعال در زمینه تولید موادغذایی افزود: انبارهای سوخت باید حریمی را رعایت کنند و انتظار می‌رود رعایت این موضوع در استان سمنان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی بر رعایت نکات ایمنی و ضوابط استاندارد تاکید ویژه دارد.

طحان ناساری افزود: اداره‌کل پدافند غیرعامل استان سمنان نحوه استقرار تاورکرین جرثقیل‌های بزرگ به منظور پیشگیری از حادثه مورد بررسی قرار داد و طی یک مورد، یکی از این جرثقیل‌ها وزنه‌های خود را در بالای پشت‌بام یک آپارتمان چهار طبقه قرار داده بود که امکان داشت در صورت هرگونه حادثه احتمالی و سقوط جرثقیل، این آپارتمان در اثر شدت ضربه تا پی سقوط کند.

وی اضافه کرد: رعایت پدافند غیرعامل در ساختمان‌های بلندمرتبه در استان سمنان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار دارد و در بررسی از یک ساختمان بلندمرتبه که ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیش از ۵۰ مورد مغایرت استاندارد در حوزه آتش‌نشانی ثبت شد و در دست بررسی است.

وی بیان کرد: سلامت خوراک و غذا از اهمیت ویژه برخوردار و مورد تاکید سازمان پدافند غیرعامل است.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تامین امنیت غذایی نقشی مهم در پیشگیری از ناباروری و تحقق جوانی جمعیت دارد که این مهم با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل شامل هرگونه اقدام‌های غیرنظامی و برنامه‌ریزی برای حفاظت فیزیکی و مراقبت از تجهیزات و زیرساخت‌های حساس جامعه در مقابل تهدیدات احتمالی دشمن است.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: رییس شورای پدافند غیرعامل استان سمنان استاندار، دبیر شورا مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استان و ۱۱ کارگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل فعالیت دارند.

طحان تصریح کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل در ایستگاه‌های راه‌آهن نیز از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: مقابله و پیشگیری از درگیری درختان جنگل شمال مهدیشهر با آفات و انجام اقدام‌های پیشگیرانه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان که به دلیل تراکم پوشش گیاهی در شرایط بحرانی قرار دارد، از جمله دستورکارهای اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha