سرشبکه قاچاق سوخت در هرمزگان دستگیر شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85141441
سرشبکه قاچاق سوخت در هرمزگان دستگیر شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده مرزبانی هرمزگان با اشاره به تحقق وعده روزگار سخت برای قاچاقچیان، از دستگیری یکی از سرشبکه‌ها و سرباندهای قاچاق سوخت این استان، توسط مرزبانان اطلاعاتی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مرزبانان اطلاعاتی این فرماندهی، با انجام اقدام های فنی و مراقبتی، از فعالیت یک سرباند و سرشبکه قاچاق سوخت در استان هرمزگان مطلع شدند.

وی با بیان اینکه مرزبانان با اشرافیت و اقدامات اطلاعاتی، با هماهنگی مقام قضایی و دادستان مرکز استان، این سرشبکه قاچاق را شناسایی و تحت رصد اطلاعاتی خود قرار دادند، ادامه داد: مرزبانان با تعقیب و مراقبت های نامحسوس موفق شدند، این سرباند قاچاق به هویت معلوم را در شهرستان بندرعباس زمین گیر و دستگیر کنند.

به گفته فرمانده مرزبانی هرمزگان، یک دستگاه خودروی لوکس خارجی متهم در زمان دستگیری توقیف و از داخل آن بیش از ۱۱ دستگاه تلفن همراه پیشرفته که در حوزه ارتباطات ناسالم با قاچاقچیان استفاده می‌شد، تعدادی کارت بانکی و مقادیر قابل توجهی تراول و اسکناس داخلی و خارجی از داخل خودرو کشف شد.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که سرباند دستگیر شده، پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی و برخورد قاطع دستگاه قضایی، راهی دادسرا شد، خاطرنشان کرد: بر اساس تدابیر فرمانده کل فراجا یکی از برنامه‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری برخورد قاطع و پشیمان کننده با قاچاقچیان و سرشبکه‌های قاچاق است که با همکاری مرزنشینان این اقدام محقق خواهد شد.

سردار "رادان" فرمانده کل انتظامی کشور اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در حاشیه سفر به استان هرمزگان با بیان این که امسال سال سخت قاچاقچیان در هرمزگان و دیگر استان‌های کشور خواهد بود و عزم خودمان را در زمینه مبارزه همه جانبه با قاچاق مواد مخدر، سوخت و کالا جزم کرده‌ایم، از نیروهای انتظامی و مرزبانی مستقر در استان خواسته بود تا با هم افزایی همه نهادها عرصه را بر قاچاقچیان تنگ کنند.

سرشبکه قاچاق سوخت در هرمزگان دستگیر شد

مهار ۲۵ راس احشام قاچاق در آب‌های هرمزگان
معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان گفت: مرزبانان پایگاه‌های دریابانی "قشم" و "بندرلنگه" حین گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی، موفق به مهار ۲۵ راس احشام قاچاق شدند.

سید مرتضی اولادعلی افزود: توقیف یک فروند شناور، دستگیری سه متهم ، کشف ۱۸ رأس احشام در "قشم" و هفت رأس در "بندرلنگه" حاصل تلاش مرزبانان پایگاه‌های بندرلنگه و قشم در این ۲ عملیات بوده است.

به گفته وی؛ کارشناسان ارزش احشام کشف شده با احتساب شناور توقیفی را هفت میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف تنباکوی قاچاق در بندر خمیر

فرمانده پایگاه دریابانی بندرعباس از کشف یک هزار و ۵۶۰ بسته تنباکوی میوه‌ای قاچاق در سواحل بندر خمیر خبر داد و گفت: درراستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه مقادیر زیادی تنباکو قاچاق در سواحل حوزه استحفاظی درحال قاچاق است، پیگیری موضوع در دستور کار مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی بندرخمیر قرار گرفت.

سرهنگ پرویز امیری ارزش این محموله را ۷۸۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی بندرخمیر به محل مورد نظر اعزام که قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران با رها کردن اجناس قاچاق از محل متواری شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha