۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85141384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه فعالیت برخی بانک های اروپایی در روسیه علی‌رغم تحریم‌های گسترده

تهران- ایرنا- با گذشت بیش از یک سال از جنگ در اوکراین و وضع تحریم‌های گسترده علیه مسکو، برخی بانک‌های اروپایی همچنان در روسیه حضور دارند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از بیزنس اینسایدر، با ادامه همکاری برخی بانک های اروپایی در روسیه اتحادیه اروپا صبر و شکیبایی خود را ازدست داده و فشار بر این بانک ها برای خروج از روسیه را افزایش داده است.

آندریا انریا ناظر ارشد بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه در کنفرانس مالی اروپا گفت: «من فکر می‌کنم بانک‌ها باید روی کم کردن فعالیت خود و در حالت ایده آل خروج هرچه سریعتر از روسیه تمرکز کنند. زیرا خطر بدنامی برای این بانک ها زیاد است».

این پایگاه خبری نوشت: هنوز مشخص نیست که چند بانک غربی هنوز در روسیه تجارت می کنند، اما روزنامه فایننشال تایمز در ماه ژانویه سال جاری (دی ۱۴۰۱) گزارش داد که تنها تعداد انگشت شماری از ۴۵ بانک غربی دارای شعب تابعه در روسیه توانسته‌اند از این کشور خارج شوند.

بیزنس اینسایدر در ادامه با اشاره به تهدیدات تلویحی انریا نوشت: اظهارات این مقام بانک مرکزی اروپا در پی انتشار گسترده گزارش هایی در رسانه های اروپایی است که هنوز برخی شرکت‌های غربی همچنان در حال ادامه فعالیت های سودآور در روسیه با وجود گذشت بیش از یک سال و اندی از حمله روسیه به اوکراین هستند.

بر اساس گزارش اخیر روزنامه روسی زبان نوایا گازتا اروپا، ۱۰۰ شرکت برتر غربی که در روسیه باقی مانده‌اند تنها در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۸۸ میلیارد روبل یا ۳.۵ میلیارد دلار مالیات پرداخت کرده اند.

گفته می شود بانک ریفایزن اتریش از جمله بانک هایی است که همچنان به فعالیت خود در روسیه ادامه داده و در سال ۲۰۲۲ سود خالصی برابر با ۱۴۱ میلیارد روبل بدست آورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha