استاندار: مصلحت مردم روستاهای جنگلی مازندران نهادینه شدن خوش‌نشینی نیست

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اظهار این که مردم مراقب سوءاستفاده برخی از افراد در تغییر کاربری های غیرقانونی و در بافت قرار دادن زمین روستاها باشند، گفت: مصلحت روستا های جنگلی و کوهپایه ای مازندران نیست تا خوش نشینی نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در جمع مردم بخش لفور سوادکوه شمالی در محل مسجد روستای بورخانی افزود: باوجود همه خدماتی که پس از ۴۴ سال انقلاب ارایه شده است، اما مشکلات و چالش ها در روستاهای استان به وفور وجود دارد.

وی با بیان این که، مردم همواره در چهار دهه پس از انقلاب پای آرمان های نظام خود هستند، بیان داشت: رسیدگی به مناطق محروم و شاد کردن دل مردم وظیفه مسوولان نظام است، ماموریتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است که بدون منت باید انجام شود.

استاندار مازندران رسیدگی به چالش های مناطق محروم را رویکرد دولت سیزدهم دانست و گفت: شخص آیت الله رییسی همواره در جلسات دولت تاکید جدی برای رفع مشکلات مردم محروم دارند.

حسینی پور ادامه داد: رشد اقتصادی روستا، اشتغال جوانان و توسعه زیر ساخت ها ماموریت جدی دولت سیزدهم است. ‌

وی با تاکید بر این که مصوبات سفر شهرستانی استانداری مازندران به صورت جدی تا حل و فصل کامل آن پیگیری می‌شود، گفت: طرح هادی روستا ها را با مشارکت روستاییان باید انجام بدهیم، تعریض جاده و توسعه زیر ساخت ها در روستاها ضروری است، مشارکت مردم در طرح هادی در نهایت به نفع همه مردم منطقه است، تاکید می کنم مشکلات مردم باید حل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مسوولان باید خدمات به روستاها را طبق مقررات انجام بدهند.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که دولت و مقررات نباید مانع ساخت و ساز منازل مسکونی برای حضور جوانان بومی شود، تصریح کرد: اهالی روستاییان دشت و جلگه و به خصوص کوهپایه هوشیار باشند تا بعضی از افراد از تقاضای بیش از حد خوش نشینان در تغییر کاربری و اجرای طرح هادی و در بافت قرار دادن زمین و طرح تداخلات سوء استفاده نکنند.

استاندار: مصلحت مردم روستاهای جنگلی مازندران نهادینه شدن خوش‌نشینی نیست

حسینی پور گفت: صد البته مردم روستاهای مازندران نباید از طرح تداخلات ناراحت و ناراضی باشند، روستاییان که وفادار به انقلاب و حافظ منابع طبیعی هستند.

وی خطاب به مسوولان گفت: در رفع تداخلات زمین مردم با عرصه های طبیعی، نفع مردم را بگیرید، مردم وفاداری خود را به نظام و حفظ عرصه های ملی ثابت کردند.

مقام عالی دولت در مازندران بر لزوم حل مشکلات آب، برق، تداخلات زمین و پل وسط محل وستای بورخانی ظرف ۴۵ روز آینده تاکید کرد.

استاندار مازندران روستاهای استان را به بهشت روی زمین توصیف کرد و گفت: این که ۱۲ هکتار زمین ملی برای اجرای طرح شهرک دامپروری در بخش لفور بلا تکلیف بماند، اصلا پذیرفتنی نیست.

وی بیان داشت: جهاد کشاورزی مازندران باید تا یک ماهه آینده تکلیف طرح شهرک دامپروری لفور را مشخص کند.

حسینی پور ادامه داد : پیشنهاد می شود، جوانان روستا با تشکیل شرکت تعاونی از فرصت این شهرک برای رونق اقتصادی منطقه استفاده کنند.

وی منطقه لفور را برای رونق اقتصادی روستاها را بی نظیر توصیف کرد و گفت: توانمند سازی اقتصاد روستا ماموریت جدی دولت در این خطه است.

استاندار مازندران خطاب به جوانان مازندران گفت که این استان در مدار و ریل توسعه قرار گرفته است، جوانان در حال برگشت به محل زندگی پدران خود هستند.

وی ادامه داد: جوانان روستایی مطالبات خود را جدی پیگیری کنند، اگر مدیر و یا مسوولی به خواسته های به حق شما و روستا بی توجهی کرد، کوتاه نیایید و مقاومت کنید.

استاندار مازندران تصریح کرد: بدانید هر مسوولی مردم را ناامید کند، دشمن نظام است، صد البته امیدوار کردن نباید به حرف باشد، باید امیدواری به عمل باشد.

به گزارش ایرنا در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌نمایند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت. استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهد کرد.

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به سوادکوه شمالی است.

سوادکوه شمالی در سال ۱۳۹۲ به مرکزیت شهر شیرگاه ایجاد شد. این شهرستان از ترکیب بخش‌های نارنجستان و مرکزی است و حدود ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha