کمیته امداد کشور ۱۲۰ خدمت با تمرکز بر توانمندسازی و اشتغال مددجویان دارد

سمنان- ایرنا- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ۱۲۰ خدمت با محوریت توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی برای مددجویات زیر پوشش این نهاد طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خدر ویسی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار سمنان در استانداری افزود: در مجموع ۱۲۰ خدمت برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) طراحی شده است که بر محوریت توانمندسازی و اشتغال متمرکز است.

وی یادآور شد: پنج دهک اولیه به صورت عام و دهک های ۶ و هفت با تایید کمیته امداد می توانند از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند.

وی با اشاره به تلاش کمیته امداد برای حمایت های مختلف در حوزه های مسکن، اشتغال، جهزیه، و درمان، تاکید کرد: وجود خیران و نیکوکاران ظرفیتی ارزشمند جامعه برای پیشبرد اهداف کمیته امداد و رفع مشکلات مردم محسوب می شود و استان سمنان در این زمینه دارای ظرفیت‌های مطلوبی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، اداره کل کمیته امداد استان سمنان را جزو ادارات کل برتر کشور دانست و افزود: در این استان ۳۴ هزار نفر تحت قالب ۱۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند.‌

هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ هزار شغل و ۲۰ هزار مسکن از سوی کمیته امداد کشور

وی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: در نهاد کمیته امداد برای خدمت‌رسانی به محرومین سیاست‌گذاری‌هایی در سرفصل‌های مختلف کشور طراحی و اجرا شد که یکی از این سیاست‌ها ایجاد اشتغال برای نیازمندان است که برای کل کشور ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی و به طور خاص برای استان سمنان پنج هزار و ۱۰۰ شغل هدف‌گذاری شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه از ۲ میلیون ۴۷۰ هزار خانوار معادل جامعه پنج میلیونی تحت پوشش کمیته امداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، ادامه داد: اهدای جهیزیه برای دختران تحت پوشش کمیته امداد و زنانی که قصد ازدواج مجدد دارند، به تعداد ۱۰۰ هزار سری در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد که به استان سمنان یکهزار سری از جهیزیه اختصاص یافته است.

به گفته خدر ویسی، سال گذشته ۸۲ هزار سری جهیزیه بین نوعروسان و افراد واجد شرایط اهدا شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تاکید کرد: تامین مسکن نیازمندان نیز از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم است و با تعامل و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن این قشر نیز از مسکن مناسب بهره‌مند خواهند شد و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تا پایان سال در کشور بهره برداری می شود.

ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان و کارجویان کمیته امداد استان سمنان برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود که ۶ هزار و ۲۶۲ فرصت شغلی با پرداخت بیش از ۳۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ایجاد شد و تعهد ایجاد اشتغال توسط این نهاد حمایتی به ۱۱۴ درصد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha