آیین تشییع پیکر شهید مدافع امنیت روز جمعه در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- آیین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع امنیت «مهدی شاه‌ملکی» روز جمعه بعد از برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه از مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه اعلام کرد، شب ۲۳ خرداد چند نفر از پاسداران سپاه به منظور دستگیری یک نفر مظنون به شهرک جهاد واقع در شهرستان اسلام آباد غرب اعزام شدند که در درگیری صورت گرفته ۲ نفر از کارکنان سپاه بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

در این درگیری پاسدار مدافع امنیت «مهدی شاه‌ملکی» به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد و فرد مظنون نیز دستگیر شده و موضوع تحت بررسی قرار گرفته است.

آیین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع امنیت روز جمعه در کرمانشاه برگزار می‌شود

«محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه نیز روز چهارشنبه با همراهی فرمانده و جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از فرماندهان سپاه و مدیران استان در منزل شهید مهدی شاه ملکی حضور یافتند و عروج این شهید والامقام را تبریک و تسلیت گفتند.

شهرستان اسلام آبادغرب با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر در کرمانشاه انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شده اند که از اسناد حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

آیین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع امنیت روز جمعه در کرمانشاه برگزار می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha