۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85140926
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تصفیه خانه شهرک صنعتی روی زنجان راه اندازی شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85140926
تصفیه خانه شهرک صنعتی روی زنجان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست زنجان گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی روی استان راه اندازی شده است و طبق برنامه ریزی‌ها تصفیه خانه شهرک صنعتی آببر نیز تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود.

محمدرضا یافتیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه موضوع پساب های صنعتی و پسماند از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بر این اساس، احداث تصفیه خانه ها در شهرک های صنعتی استان بیش از گذشته جدی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دپوی پسماند روی استان طی ۳۰ سال در شهرک صنعتی روی انباشته شده بود که میزان آن ۹.۲ دهم میلیون تن تخمین زده شده است، اظهار داشت: در اواخر سال ۱۴۰۰، مالکیت این دپو به دولت واگذار شد تا پس از ارزیابی ها به فروش برسد و از محل عایدات آن برای طرح های عمرانی منطقه هزینه شود.

یافتیان افزود: در زمان حاضر، سازمان صنعت و معدن استان به دنبال آن است که مراحل فروش این پسماند را نهایی کند و مذاکراتی شروع شده و در این میان مهمترین موضوع برای نگهداری دپو، مالچ پاشی آن است.

وی با تاکید بر اینکه پنج سال از مالچ پاشی دپو سپری شده و پس از آن هیچ اقدامی انجام نگرفته است، خاطرنشان کرد: درخواست می شود اداره صنعت، معدن و تجارت هم به فکر بازسازی آن باشد که طی مکاتبات اخیر نسبت به بکارگیری کانی یون های مناسب به خصوص در هنگام بارندگی تاکید شده است که آبهای سطحی را جمع آوری و آن را به تصفیه خانه منتقل می کند.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha