۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85140698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: ۹۰ درصد سوری‌ها زیرخط فقر قرار دارند

تهران- ایرنا- کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که حدود ۹۰ درصد شهروندان سوریه زیرخط فقر زندگی می کنند و بیش از ۱۵ میلیون نفر به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا از روسیاالیوم، این کمیته روز چهارشنبه در بیانیه ای از کشورهای کمک کننده، خواست برای حفظ زیرساخت های حیاتی و خدمات اساسی و اولیه در سوریه، به سرعت به تعهدات خود عمل کنند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ با هشدار نسبت به فروپاشی روند خدمات رسانی اساسی در سوریه اعلام کرد که این فروپاشی چندان دور نیست و پیامدهای خطرناکی برای ملت سوریه به دنبال خواهد داشت.

کمیته صلیب سرخ اضافه کرد: خطر فروپاشی زیرساخت های حیاتی در سوریه نگران کننده است و اقدامات محدودکننده و تحریم های بین المللی از واردات قطعات یدکی مورد نیاز برای بازسازی زیرساخت های شهرهای اصلی این کشور جلوگیری کرده است.

مدیر منطقه خاورنزدیک و میانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: جامعه جهانی باید این واقعیت تلخ و دشوار را بپذیرد که اوضاع سوریه غیرقابل تحمل است و اقدام نکردن در این باره می تواند پیامدهای خطرناکی برای همه داشته باشد و هرگونه احتمالی برای دستیابی به بهبود پایدار را با مشکل روبرو کند.

«فابریزیو کاربنی» افزود: نمی توانیم چشم خود را بر روی رنج های مردم سوریه ببندیم و باید حفظ زیرساخت های حیاتی را در اولویت قرار داده و به نیازهای انسانی فراگیر پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: فروپاشی زیرساخت های حیاتی و خدمات اولیه و اساسی، تهدیدی دور نیست بلکه احتمال آن بسیار زیاد است و اگر اقدامی برای جلوگیری از آن صورت نگیرد، پیامدهای ویرانگری برای ملت سوریه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha