۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85140634
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارشناسان روس: صلح در آینده نزدیک غیرممکن است

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85140634
کارشناسان روس: صلح در آینده نزدیک غیرممکن است

تهران- ایرنا- گذشت چند روز از ضدحمله اوکراین علیه روسیه موجب انتشار نظرات متفاوتی درباره عملکرد کی‌یف شده است که برخی از فقدان شرایط لازم برای توقف جنگ در شرایط حاکم حکایت دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، انتشار اطلاعات و گزارش‌های ضد و نقیض در مورد ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین از جهبه جنگ حاکی از موفقیت زیاد کیف در میدان نبرد است. حدود ۱۰ روز از عملیات اوکراین می‌گذرد و برخی تحلیلگران سیاسی نظامی روسیه نظرات مختلفی درباره این عملیات دارند.

سرگئی خرپاچ، کارشناس سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید: اوکراین قصد دارد سرزمین‌های خود را آزاد کند، اما به احتمال زیاد، صلح بین روسیه و اوکراین تنها بعد از تعیین مرزهای تعیین شده در سال ۲۰۲۲ یا موارد مشابه امکان پذیر خواهد بود. به هر حال ظرفیت نظامی هر دو طرف باعث می‌شود که در این مرحله درگیری متوقف نشود.

اولگ ایوانف، رئیس مرکز حل و فصل منازعات اجتماعی در مسکو نیز درباره ضدحمله اوکراین نظرش این است که هنوز این مرحله آغاز راه است. اوکراین تجهیزات نظامی قابل توجهی از کشورهای غربی به دست آورده و مدت زیادی طول می‌کشد تا تمام شود.

به اعتقاد وی، آمریکا و اروپا تجهیزات بیشتری از جمله تانک‌ها و جنگنده‌های اف -۱۶ ارسال خواهند کرد، بنابراین در آینده نزدیک تلاش اوکراین بیشتر خواهد شد.

گریگوری ساربایف، مؤسس شرکت حقوقی زاکونوود نیز بر فقدان شرایط لازم برای توقف درگیری معتقد است و می‌گوید که اوکراین مثل یک معتاد به جنگ توقف برایش مثل مردن است و سرمایه‌گذاری غرب همچنان افزایش خواهد یافت و این تداوم منجر به ایجاد نظم جدیدی در جهان خواهد شد.

پتر بیچکوف، دانشیار گروه روانشناسی سیاسی در دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ نیز تاکید دارد که شرایط سخت است و با وجود کمک‌های خارجی، صلح در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد.

سرگئی بلوکونف، کارشناس سیاسی و مدیر مؤسسه مطالعات جهانی روسیه نیز می‌گوید: به واسطه پیشروی های چند روز گذشته اوکراینی ها (هرچند ارتش روسیه موقعیت بهتری دارد) نگرانی در دست داشتن ابتکار راهبردی نزد آنها (اوکراینی ها) وجود داشته و در دراز مدت حملات سنگین تری متوجه روس ها خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha