مشاور وزیر علوم: وقف علم با خلا جدی در کشور همراه است

مشهد-ایرنا-مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکنون خلاء جدی در زمینه وقف علم و فناوری در کشور ما وجود دارد و این اقدام نیازمند فرهنگ‌سازی است.

دکتر مصطفی زمانیان روز چهارشنبه و در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری خیّران آموزش عالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقف علم باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه تلاش بسیاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که برای سال‌های آینده برنامه ریزی شده است، هدایت و استفاده از ظرفیت افراد نیکوکار به سمت ایجاد زمینه اشتغال دانش بنیان و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور است.

دبیر ستاد خیّران آموزش عالی بیان کرد: بر همین اساس در سطح معاونت‌های تخصصی وزارت علوم، اولویت‌های حضور خیّران مشخص شده است و از سوی دیگر این آمادگی نیز وجود دارد تا افراد خیّر فرصّت‌ها و نیّت‌هایی که خود اعلام می‌کنند را پیاده سازی کنند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم برای حمایت قانونی از افراد خیّر فراهم شده است، افزود: در مصوبه اخذ شده از سازمان امور مالیاتی، پرداخت‌های انجام شده توسط خیرانی که در حوزه آموزش عالی کشور فعالیت می‌کنند، قابل قبول مالیات است.

زمانیان افزود: یکی دیگر از اقدامات تجلیل و تکریم از خیّران پیشکسوت آموزش عالی است و بر همین اساس امروز از اولین مستند خیّران آموزش عالی درباره زندگی "مهدی مروج تربتی" رونمایی شد.

وی بیان داشت: حوزه نیازهای آموزش عالی متنوع و زیاد است و در همه دانشگاه‌ها نیازهای زیرساختی مانند دانشکده، خوابگاه و آزمایشگاه وجود دارد و با حضور افراد نیک اندیش، می‌توانیم طرح‌های اولویت دار و نیمه تمام را به بهره برداری کامل برسانیم.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با استفاده از فرصت‌های قانونی که از ظرفیت ماده ۱۱ قانون جهش دانش بنیان برای حضور افراد خیّر و نیک اندیش به دست می‌آید، آنها می‌توانند از مسیر تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کار دانش بنیان در جهت توسعه کشور و کاهش تورم اقدام کنند.

ششمین گردهمایی سراسری خیّران آموزش عالی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha