رئیس جمهوری چین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد+فیلم ورود محمودعباس به پکن

تهران - ایرنا - همزمان با سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پکن، شی چینپینگ رئیس جمهوری چین امروز (چهارشنبه) با وی دیدار و تاکید کرد که امروز، "استقرار شراکت راهبردی چین و فلسطین"اعلام می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، این ملاقات امروز در پکن انجام شد. محمود عباس روز گذشته در رأس یک هیأت سیاسی-اقتصادی وارد پکن شد و از سوی برخی مقامات چین در فروگاه بین المللی پکن مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهوری چین قبل از انجام این دیدار و در آئین استقبال از محمود عباس تاکید کرد که کشورش روابط راهبردی با فلسطین دارد.

شیء گفت: در شرایطی که قرن جاری شاهد تحولات مهم جهانی و رخ دادن تحولاتی تازه در خاورمیانه است، چین آماده است تا همکاری و تعامل خود را با طرف فلسطینی تقویت کند.

رئیس جمهوری چین گفت: امروز ما بطور مشترک، استقرار شراکت راهبردی چین و فلسطین را اعلام می‌کنیم؛ موضوعی که گامی بلند در تاریخ روابط دوجانبه خواهد بود.

شیء گفت که چین همواره از خواسته قانونی فلسطینیان مبنی بر احقاق حقوق ملی و مشروع شأن حمایت کرده است.

به گزارش ایرنا، برخی کارشناسان معتقدند رئیس جمهوری چین در ادامه تلاش‌هایش برای اثرگذاری در تحولات خاورمیانه، طرح‌هایی برای کاهش تنش و مسائل مرتبط با فلسطین به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل خاورمیانه دارد.

رئیس جمهوری چین با محمود عباس دیدار و گفت و گو کرد

روز گذشته نیز چین گانگ وزیر امور خارجه چین در دیدار ریاض مالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین که همراه محمود عباس به پکن سفر کرده است، بر پشتیبانی کشورش از عدالت خواهی فلسطین تاکید کرد.

رئیس جمهوری چین با محمود عباس دیدار و گفت و گو کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته (سه شنبه ۲۳ خرداد) وارد پکن شد و قرار است با شیء جینپینگ رئیس جمهوری چین ملاقات کند.

چین گانگ. عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین خاطرنشان کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نخستین مقام ارشد کشور عربی است که در سال جاری میلادی مهمان این کشور است و این موضوع نشانگر دوستی خاص چین و فلسطین و پشتیبانی چین از عدالت خواهی‌های فلسطین است.

وی ابراز اطمینان کرد که سران دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه برنامه ریزی و جهت راهبردی را مشخص و به ارتقای مناسبات دوستانه دو کشور به سطح بالاتر کمک خواهند کرد.

ریاض مالکی وزیر خارجه فلسطین نیز گفت: چین دوست خوب، قابل اعتماد و اتکاست. فلسطین پیشنهادات و ابتکارات شیء جینپینگ رئیس جمهوری چین درباره مساله فلسطین را مورد تقدیر قرار می‌دهد و سیاست چین واحد را قاطعانه اجرا و در مسائل مربوط به منافع اصلی از چین قویاً پشتیبانی خواهد کرد.

چندی پیش نیز وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اعلام خبر سفر محمود عباس به پکن، تاکید کرد که چین همواره از حقوق ملت فلسطین و خواسته مشروع آنها مبنی بر محقق شدن حقوق مشروع و ملی آنها حمایت می‌کند.

این سخنگو گفت فلسطین و چین به شکل سنتی روابط دوستانه دارند و چین یکی از نخستین کشورهایی است که سازمان آزادی بخش فلسطین و دولتش را به رسمیت شناخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha