هوای مازندران دلپذیر و خنک می‌شود

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبر: 85140436
هوای مازندران دلپذیر و خنک می‌شود

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای گرم و شرجی تا پایان امروز پنجشنبه، پیش بینی کرد با ورود سامانه بارشی، ناپایداری های جوی تا اواسط هفته آینده در استان ماندگار باشد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به تداوم هوای گرم و شرجی تا پایان امروز پیش بینی کرد که در ساعات بعدازظهر با رشد ابر شاهد رگبار باران و رعد و برق در مناطق غرب و ارتفاعات مازندران باشیم.
طبق پیش بینی هواشناسی از فردا جمعه ضمن کاهش شدت گرما در ساعات صبح با افزایش ابرناکی آسمان بارش رگباری بارام دور از انتظار نخواهد بود و این وضعیت تا روز شنبه هفته نیز تداوم خواهد داشت.
جدول پیش بینی پنج روز هواشناسی نشان می دهد که با خنک تر شدن هوا در چند روز آینده میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز جمعه بین ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
طبق این جدول دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز چهارشنبه با ۲ تا سه درجه کاهش در روز جمعه به ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.
در مناطق کوهستلنی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای از شدت گرما کاسته خواهد شد بگونه ای که میانگین دمای هوا در این مناطق نیز در طی این مدت از ۲۸ تا تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چندین درجه کاهش در روز جمعه بین ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هوای مازندران دلپذیر و خنک می‌شود

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و شب با رشد ابر در مناطق غربی و ارتفاعات استان با وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز جمعه نیمه ابری گاهی ابری با وزش باد گاهی به نسبت شدید، رگبار و رعد و برق پراکنده و با کاهش نسبی دما پیش بینی شده است. آسمان مازندران از روز شنبه هفته آینده تا روز یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در بعضی ساعات با افزایش ابر، روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر با رشد ابر بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده و وزش باد و در روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha