۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85140388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد

آستارا- ایرنا- رئیس اداره شیلات آستارا از رهاسازی ۸۲۵ هزار قطعه بچه ماهی سفید در دهانه رودخانه چلوند از توابع این شهرستان خبر داد.

میرآرمان واعظی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان بچه ماهی سفید با وزن حدود یک گرم مرحله اول رهاسازی بود و در دوهفته آینده هم چند مرحله رهاسازی دیگر انجام خواهد شد.

وی افزود: رهاسازی بیش از چهار میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مجموع از سوی شیلات آستارا انجام و البته امسال برای نخستین بار به جز رودخانه چلوند، در لوندویل نیز نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی رهاسازی‌خواهد شد.

رئیس اداره شیلات آستارا با اشاره به استقرار تیم تکثیر از اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت برای انجام تکثیر مصنوعی ماهی سفید در رودخانه چلوند، اظهار کرد: تخم‌های استحصالی به کارگاه شهید انصاری در رشت انتقال پیدا کرد و پس از تبدیل به بچه ماهی‌هایی با وزن متوسط یک گرمی رهاسازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: ماهی سفید از گونه ماهیان رودکوچ است، به این معنی که برای تخم‌ریزی وارد رودخانه می‌شود ولی اگر رهاسازی بچه ماهی سفید را انجام ندهیم، بازسازی ذخایر ما دچار مشکل می‌شود.

واعظی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد صیدی که در رودخانه‌ها و سواحل آستارا انجام می‌شود، به واسطه همین ماهی‌های تکثیر و رهاسازی شده‌است که نشان می‌دهد این اقدام هم به بازسازی ذخایر و هم معیشت مردم از نظر صید کمک می‌کند.

وی گفت: نیروها و مسئولان اداره‌کل شیلات گیلان، کارگاه شهید انصاری، همچنین فرماندار، نماینده مجلس و امام‌جمعه آستارا و بخشدار لوندویل خیلی کمک کردند که کار تکثیر را به راحتی در اینجا انجام دهیم و بازسازی مناسبی را در این رودخانه داشته باشیم.

آستارا با گستره ۳۴۴ کیلومترمربع و برخورداری از افزون بر ۱۸ کیلومتر خط ساحلی، ظرفیت خوبی برای آبزی‌پروری دارد.

شهرستان آستارا با جمعیت افزون بر ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha