۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85140316
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چهار درصد مساحت استان یزد طی یکسال گذشته درگیر خشکسالی شدید بوده است

یزد- ایرنا- رییس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: طی یکسال گذشته، ۸۱ درصد پهنه استان، درگیر درجات متفاوتی از خشکسالی بوده است که نزدیک به چهار درصد آن خشکسالی شدید و ۷۷ درصد خفیف و متوسط است.

"محمد رضا شیرغلامی" روز پنجشنبه به ایرنا گفت: بررسی نقشه‌های خشکسالی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان اردیبهشت ۱۴۰۲، بیانگر درجات متفاوتی از خشکسالی در استان یزد است.

به گفته وی بررسی این نقشه‌ها با استفاده از شاخص SPEI در دوره ۱۰ ساله تا پایان اردیبهشت نشان می دهد صد در صد مساحت استان متاثر از خشکسالی بلند مدت یا هیدرولوژیکی است بطوریکه ۷۳ درصد پهنه استان در ۱۰ سال گذشته تحت تاثیر خشکسالی شدید و بسیار شدید بوده است.

به تازگی خبری در شبکه های اجتماعی استان یزد منتشر شده که یزد به اتفاق استان های البرز و سمنان با خشکسالی ۱۰۰ درصد روبرو هستند؛ اما در آن اشاره نشده که این اتفاق مربوط به دوره ۱۰ ساله گذشته است و لذا مخاطب تصور می کند که این ارقام مربوط به امسال است.

در این گزارش آمده است: شدت خشکسالی در ۹۷ درصد از مساحت سمنان، ۸۷.۶ درصد از مساحت البرز و ۶۷.۹ درصد مساحت استان یزد شدید تا بسیار شدید است.

چهار درصد مساحت استان یزد طی یکسال گذشته درگیر خشکسالی شدید بوده است

استان یزد طی ۲ دهه گذشته، تحت تاثیر پیامدهای ناخوشایند خشکسالی و کم آبی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha