۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85140269
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رییس الحشدالشعبی: شهیدان سلیمانی و المهندس نقش بزرگی در پیروزی بر داعش داشتند

تهران-ایرنا- رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق با اشاره به نقش شهیدان سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «حاج ابومهدی المهندس» جانشین این سازمان در شکست داعش تاکید کرد که آنها نقش بزرگی در تحقق پیروزی بر گروه تروریستی داعش داشتند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه العهد، «فالح الفیاض» در مراسمی به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان الحشدالشعبی گفت این سازمان با فتوای مرجعیت دینی تشکیل شد و توانست طی شش ماه به یک قدرت در مقابله با داعش تبدیل شود.

وی تاکید کرد که الحشدالشعبی طی ۴ سال جنگ و نبرد آزادسازی، در هیچیک از نبردها شکست نخورد.

فیاض اضافه کرد که الحشدالشعبی روحیه جهادی دارد، زیرا با فتوای جهاد و انگیزه عقیدتی تشکیل شد و این روحیه باید حفظ شود.

رئیس الحشدالشعبی ادامه داد: این سازمان معادله فرقه گرایی و اوضاع نابسامان سیاسی را شکست داد و افق مثبتی برای آینده عراق ترسیم کرد.

فیاض تاکید کرد که شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش بزرگی در تحقق پیروزی بر داعش داشتند.

وی با اشاره به اینکه الحشدالشعبی حامی دولت است و برای دفاع از آن تلاش می‌کند، افزود که این سازمان رویکرد سیاسی نداشته و با هیچ طرفی هم دشمنی ندارد.

سازمان الحشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم تروریست‌های داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴)، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه و نیم ساله، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha