محدودیت‌های ترافیکی به جاده‌های مازندران بازگشت

ساری- ایرنا- رییس پلیس راه مازندران از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی در جاده های ارتباطی این استان با هدف تسهیل در تردد خودرویی خبرداد.

سرهنگ یدالله جهان تاب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت ترافیک در محورهای کندوان و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و اظهار داشت: محور چالوس حدفاصل میدان امیرکبیر کرج تا شهرستانک در هر ۲ مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد خودروها از آزاد راه تهران شمال انجام می‌شود و در بقیه مسیر نیز حدفاصل شهرستانک تا مرزن آباد تردد خودرها بصورت عادی روان و در جریان است.

وی وضیت ترافیک در محور فیروزکوه در هر ۲ مسیر رفت و برگشت را عادی و روان ذکرکرد و گفت: در مسیر شمال به جنوب جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودروها سنگین گزارش شده است.

سرهنگ جهان تاب، از مسافران خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه راه فرعی است.

وی محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

محدودیت‌های ترافیکی به جاده‌های مازندران بازگشت

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت ۱۳ الی ۲۴ روز جمعه ۲۶ خردادماه جاری از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

اعمال محدودیت در صورت بازگشایی محور چالوس قابل اجرا بوده و در غیر این صورت تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسدشدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز جمعه ۲۶ خردادماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد تمام کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه جاری و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ ماه جاری از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت‌های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha