۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85140183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از جمع‌آوری ادوات آب‌فروشی در رباط‌کریم تا رفع تصرف حریم مسیل فیلستان قرچک

رباط کریم - ایرنا - مدیر امور منابع آب رباط کریم از جمع‌آوری و توقیف ادوات و دستگاه‌های آب فروشی در پرندک از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، جواد غفاری روز چهارشنبه اظهار داشت: طی روزگذشته با نظارت واحد گشت و بازرسی آب های زیرزمینی، حراست و اخذ دستور قضایی و هماهنگی های انتظامی، سومین آبفروشی واقع در پرندک از توابع شهرستان رباط کریم جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای عمل به قانون توزیع عادلانه آب و همچنین پیشگیری از برداشت غیر مجاز آب توسط بهره برداران غیر حقابه بر انجام شد، افزود: در این عملیات ۲ عدد پمپ کف کش توقیف و تا انجام مراحل اداری به انبار و پارکینگ امور منابع آب رباط کریم منتقل شد.

مدیر امور منابع آب رباط کریم در پایان خاطر نشان کرد: به استناد قانون توزیع عادلانه آب، با افراد خاطی که با بی توجهی به قانون مذکور به بهره برداری غیر مجاز از منابع آب و یا فروش آن اقدام می کنند، برخورد قاطع قانونی را بعمل خواهد آورد.

رفع تصرف بیش از ۵ هزار متر مربع از بستر و حریم کیفی مسیل فیلستان قرچک

مدیر امور منابع آب شهرستان های ورامین،قرچک و پیشوا در راستای حفظ و حراست و جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به اراضی ملی بستر مجاری آب های سطحی از رفع تصرف پنج هزار و ۲۱ متر مربع از بستر و حریم کمی مسیل فیلستان در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

از جمع‌آوری ادوات آب‌فروشی در رباط‌کریم تا رفع تصرف حریم مسیل فیلستان قرچک

محمد رضا گیتی پژوه افزود: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور پنج هزار و ۲۱ متر مربع از بستر و حریم کیفی مسیل فیلستان شهرستان قرچک رفع تصرف شد.

وی اظهار داشت: در بازدید اکیپ گشت و بازرسی آب های سطحی این امور مشخص شد، مجتمعی به دپوی کود حیوانی در محدوده قانونی مسیل فیلستان واقع در روستای صالح آباد از توابع شهرستان قرچک مبادرت کرده که این اقدامات موجب انسداد و کاهش ظرفیت آبگذری و همچنین آلودگی منابع آب، به خصوص منابع آب زیرزمینی را فراهم آورده بود.

گیتی پژوه خاطرنشان کرد: لذا اخطاریه لازم قانونی با قید فوریت به متخلف ابلاغ و پس از پیگیری های به عمل آمده سرانجام محدوده تصرفی با هزینه متصرف و به صورت داوطلبانه رفع تصرف و به وضع سابق برگردانده شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این امور با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha